ادعای رسانه‌های عبری: السنوار ترور شد/العالم تکذیب کرد

فرارو پنج شنبه 26 مهر 1403 - 18:32
سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که در جریان حملات جنگنده‌های رژیم در نوار غزه ۳ نفر جان‌شان را از دست دادند و ارتش اسرائیل و شین‌بت درحال بررسی این احتمال هستند که یکی از آنها یحیی السنوار باشد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در جریان حملات جنگنده‌های رژیم در نوار غزه ۳ نفر جان‌شان را از دست دادند و ارتش اسرائیل و شین‌بت درحال بررسی این احتمال هستند که یکی از آنها یحیی السنوار باشد.

چندی پیش هم مقام‌های رژیم صهیونیستی احتمال شهادت یحیی السنوار را مطرح کرده بودند و مدتی بعد اعلام شد که السنوار با قطری‌ها تماس داشته است.

یک شبکه اسرائیلی گزارش داد جسدی که ارتش اسرائیل به گمان آن متعلق به سنوار است در رفح پیدا شده است.

تمامی کانال‌های تلویزیونی رژیم اسرائیل در حال پخش خبر ترور یحیی سنوار هستند.

به گفته منابع عبری عملیات ترور هدفمند نبوده، بلکه وی در میدان رزم بشهادت رسیده است.

ادعای رسانه‌های عبری: السنوار ترور شد

یحیی سنوار، رهبر حماس در روی زمین، با جلیقه رزمی و با یک AK در کنارش، همراه با دو جنگجوی دیگر پیدا شد.

او نه در یک تونل پنهان شده بود و نه در میان غیرنظامیان یا گروگان‌های اسرائیلی پنهان شده بود. او در کنار رزمندگان خودش، درست در خط رویارویی با ارتش اسرائیل بود.

وزیر جنگ اسرائیل تلویحا به ترور یحیی السنوار اشاره کرد.

یوآف گالانت گفت: به هر یک از اهدافمان خواهیم رسید و او را از بین خواهیم برد.

ادعای رسانه‌های عبری: السنوار ترور شد

آزمایش DNA یحیی السنوار مثبت بود

یکی از رسانه‌های عبری ادعا کرد: آزمایش DNA یحیی سنوار مثبت بوده و ترور طراح طوفان القصی و مغز متفکر حماس موفقیت آمیز بوده است.

السنوار در رفح به شهادت رسید

چارلز لیستر عضو ارشد اندیشکده خاورمیانه در آمریکا می گوید: جالب است که به نظر می‌رسد السنوار در نبردی در میدان و نه در تونل و در حالی که به ارتش اسرائیل در رفح کمین زده بود، کشته شده است.

به گفته چارلز، هیچ نشانه‌ای از گروگان‌های اسرائیلی در اطراف او وجود ندارد – سناریویی که اکثر افراد از اکتبر ۲۰۲۳ به تصویر نمی‌کشیدند. (لازم به ذکر است که بسیاری از رسانه های عبری مدت ها ادعا کرده بودند که سنوار همواره برای محافظت از خود، گروگان های اسرائیلی را سپر می کند)

همچنین رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد: درگیری با السنوار در تل السلطان در رفح رخ داد و او به همراه یکی دیگر از فرماندهان میدانی لباس نظامی به تن داشت.

به گفته یدیعوت احارونت: محمود حمدان و هانی حمیدان همراه با السنوار کشته (شهید) شدند؛ آن ها از مسئولان ارشد حماس بودند.

العالم تکذیب کرد

العالم اعلام کرد: خبر ترور یحیی ستنوار رهبر حماس کاملا نادرست بوده و انتشار این خبر توسط دشمن صهیونیستی تلاش برای جمع اوری اطلاعات است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.