همفکری و تعامل سازمان نظام پزشکی با دستگاه قضا موجب حفظ و صیانت از جایگاه پزشکی و کادر درمان خواهد شد

خبرآنلاین پنج شنبه 26 مهر 1403 - 20:36
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در نشست با مدیرکل پزشکی قانونی و اعضاء هیأت مدیره نظام پزشکی استان اظهار داشت: دادگستری استان در جهت همکاریهای مشترک فی مابین، بهترین نیروهای خود را برای همکاری با سازمان نظام پزشکی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمد رزم بیان کرد: پزشکان نگاهبانان سلامت انسانها هستند و انجام این وظیفه خطیر همت و شجاعت ویژه ای را می طلبد.

وی تصریح کرد: زمانی که یک پزشک تخلفی مرتکب می شود نوع برخورد با وی نباید بگونه ای باشد که شجاعت برای ادامه دادن کار را از او سلب کند.

رزم گفت: تخلف در حوزه سلامت هرچقدر هم کوچک باشد باز زیاد است و لذا باید توجه شود که بروز تخلف در این حوزه به حداقل برسد.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: علیرغم آنکه حضور اعضاء هیأت مدیره و دادسرای انتظامی پزشکان در عرصه نظارت می تواند تخلفات احتمالی پزشکی را کاهش دهد اما لازم است کمیته ای با محوریت معاون دادستان مرکز استان تشکیل و از طریق تیمهای بازرسی نتایج حاصله را گردآوری و مورد بررسی قرار دهد.

رئیس دستگاه قضایی استان گفت: در برخی از مراجعات مردمی گاهاً گزارشهایی واصل شده مبنی بر اینکه برخی پزشکان در مطبهای شخصی خود به سیستم بیمه متصل نیستند و یا از نگارش نسخه الکترونیکی خودداری می کنند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که گاهی عمل اشتباه یک فرد به پای همه افراد نوشته می شود و می تواند عملکرد کل مجموعه را زیر سوال ببرد و لذا نباید اجازه داد که تخلف یک نفر به وجهه و شأن و منزلت سایرین خدشه ای وارد سازد.

در این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با بیان اینکه بیشتر پرونده های حوزه سلامت در نظام پزشکی رسیدگی می شود اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیریها و نظارتهای مستمر مسئولان ذیربط، تخلفات در حوزه سلامات تا حد زیادی کاهش یافته اما همچنان می طلبد که این نظارتها تداوم داشته باشد.

دادستان عمومی مرکز استان با اشاره به برخی کمبودها در بخش سلامت گفت: متأسفانه برخی از مطبهای پزشکان اصلاً در شأن مردم استان نیستند به گونه ای که در این مطبها کمترین امکانات مانند سرویس بهداشتی و با حتی دستگاه آبسردکن هم وجود ندارد.

صالحی ابراز داشت: دستگاه قضا خود را متولی صیانت از حقوق مردم می داند و لذا چنانچه این موارد اصلاح نگردد دادستانی اقدام به پلمب مطب مربوطه خواهد کرد.

وی افزود: برخی از تجهیزات بیمارستانهای استان نیز به روز نیستند و شهروندان به دلیل آنکه نمی توانند خدمات مورد نیازشان را از این مراکز تأمین کنند چاره ای جز سفر به استان همجوار ندارند.
دادستان مرکز استان یکی دیگر از موارد مهم در حوزه پزشکی را توجه به اصول اخلاقی و مبانی دینی عنوان کرد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.