عراقچی:گفتگو باالسیسی سازنده بود/دیدگاه ایران مصر به هم نزدیک است

خبرگزاری مهر پنج شنبه 26 مهر 1403 - 23:17
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که محور اصلی گفتگوی وی با مقامات مصر درباره مسائل منطقه بوده و دیدگاه‌ ایران و مصر در این مورد به یکدیگر نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی درباره رایزنی‌های خود با مقامات مصر در قاهره گفت: مسائل دوجانبه‌ای بین ایران و مصر وجود دارد که در خصوص آن در این دیدارها صحبت کردیم. روابط دوجانبه را مرور کردیم و فکر می‌کنم که الان چشم انداز بهتری وجود دارد.

وی افزود: البته موضوع اصلی سفر من به مصر در حال حاضر مشورت و رایزنی در خصوص مسائل منطقه بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد رایزنی خود با رئیس‌جمهور مصر گفت: رایزنی‌های امروزم با آقای السیسی بسیار صریح، مستقیم و جدی درباره اوضاع منطقه بود.

عراقچی با بیان اینکه ما نگرانی‌ها و منافع مشترک داریم و طبیعی است که موضوعات مورد اختلافی نیز وجود دارد، تصریح کرد: مشورت‌های امروز بسیار سازنده بود از این جهت که دیدگاه‌های دو طرف به یکدیگر نزدیک است.

وی بیان کرد: از همه مهم‌تر این است که در مورد جلوگیری از افزایش تنش و گسترش جنگ به کل منطقه که یک نگرانی عمومی است، بین دو کشور اتفاق نظر وجود دارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.