پیش بینی مهم و حساس از قیمت بیت کوین | خریداران ارز دیجیتال خوش بین شدند

گسترش نیوز جمعه 27 مهر 1403 - 03:01
رالی بیت کوین به بالای ۶۶٬۵۰۰ دلار، آخرین مانع را در مسیر خود به سوی ۷۰٬۰۰۰ دلار از میان برد و اکنون در چند قدمی آن قرار دارد.

این حرکت با ورود قدرتمند ۵۵۵.۹ میلیون دلار به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بیت‌کوین در بورس اسپات ایالات متحده در تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) و ۳۷۱ میلیون دلار در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) همراه بود.

بیت کوین در چند قدمی سقف تاریخی

پس از افزایش قیمت اخیر، تحلیل‌گران نسبت به چشم‌انداز بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ خوش‌بین شده‌اند. بیت‌کوین‌دیتا۲۱ (Bitcoindata۲۱)، تحلیل‌گر مطرح، بسیار خوش‌بین است و پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین تا ابتدای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ به ۲۳۳٬۰۰۰ دلار برسد.

ارز-دیجیتال-یک

هیت مپ عملکرد بازار ارز دیجیتال – منبع: کوین ۳۶۰

در حالی که این روایت صعودی قابل درک است، تریدرها باید مراقب باشند. خریداران در نزدیکی سقف تاریخی قیمت با فشار شدیدی از سوی فروشندگان مواجه خواهند شد. اگر قیمت در نزدیکی سقف تاریخی دچار بازگشت تندی شود، ممکن است خریداران کوتاه‌مدت ترغیب شوند که سود خود را نقد کنند. این امر می‌تواند قیمت را برای چند روز دیگر در محدوده بزرگ ۵۴٬۰۰۰ دلار تا ۷۳٬۷۷۷ دلار حفظ کند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

قیمت بیت‌کوین در تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) به بالای مقاومت ۶۵٬۰۰۰ دلاری صعود کرد و سپس در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) با یک حرکت قوی دیگر به بالای ۶۶٬۵۰۰ دلار رسید.

ارز-دیجیتال-دو

نمودار روزانه قیمت بیت کوین – منبع: تریدینگ ویو

سطح مهمی که باید در نظر گرفت، ۶۵٬۰۰۰ دلار است. اگر خریداران این سطح را حمایت تبدیل کنند، امکان رالی تا ۷۰٬۰۰۰ دلار وجود دارد. انتظار می‌رود فروشندگان با قدرت از محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار تا ۷۳٬۷۷۷ دلار دفاع کنند.

اولین نشانه ضعف، شکستن و بسته شدن قیمت زیر ۶۵٬۰۰۰ دلار خواهد بود. سپس ممکن است قیمت بیت کوین تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۳٬۴۱۷ دلار، موج آبی رنگ) سقوط کند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد قیمت را به ۷۰٬۰۰۰ دلار برسانند.

از طرف دیگر، شکستن متحرک نمایی ۲۰ روزه رو به پایین نشان می‌دهد که گاوها تسلیم شده‌اند. در این حالت، قیمت ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۱٬۰۲۳ دلار، موج قرمز رنگ) کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتر

اتر به مقاومت خط بالایی الگوی مثلث متقارن رسیده است و اکنون فروشندگان در تلاشند تا جلوی حرکت صعودی را بگیرند.

ارز-دیجیتال-سه

نمودار روزانه قیمت اتریوم – منبع: تریدینگ ویو

اگر خریداران در این سطح تسلیم نشوند، احتمال شکست بالای خط مقاومت افزایش می‌یابد. قیمت اتریوم می‌تواند تا ۲٬۸۵۰ دلار و سپس تا ۳٬۴۰۰ دلار صعود کند.

این دیدگاه خوش‌بینانه در کوتاه‌مدت زمانی باطل می‌شود که قیمت از خط مقاومت به سمت پایین برگردد و به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند. در این حالت، اتریوم ممکن است برای مدتی بیشتر در داخل مثلث باقی بماند.

کدخبر: 338249

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.