شهادتی که دروغگویان را رسوا کرد

الف جمعه 27 مهر 1403 - 08:49

در ساعات گذشته منابع رسانه ای و مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس در موضع گیری های مختلفی از ترور یحیی سنوار، رئییس دفتر سیاسی جنبش حماس و رهبر این گروه در نوار غزه خبر داده اند. در این رابطه، این افراد و جریان ها، روایت های مختلفی را نیز مطرح کرده اند. به عنوان مثال، در ابتدا اینطور گفته شد که یحیی سنوار و همراهانش هدفِ یک حمله خمپاره ای قرار گرفته اند. سپس از انجام یک حمله هوایی علیه مکانی که آن ها در شهر رفح در آن قرار داشته اند صحبت شد و در عین حال گفته شده که یک تانک مرکاوای ارتش اسرائیل با شلیک به سمت یک ساختمان، موجب ترور یحیی سنوار و شهادت وی شده است. با این حال، صهیونیستها اعلام کرده اند که پیکر یحیی سنوار را در به اراضی اشغالی منتقل کرده اند و اقدام به نمونه برداری دی ان ای وی کرده اند و می توانند تایید کنند که رهبر جنبش حماس در نوار غزه ترور شده است. با این همه، هنوز جنبش حماس در قالب یک بیانیه رسمی این گزاره را تایید نکرده است. 

در این راستا، توجه به دو نکته در مورد ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به دست اشغالگران اسرائیلی ضروری به نظر می رسد.  

اول اینکه یحیی سنوار بر اساس عکس هایی که از وی منتشر شده، در جریان حمله رژیم اشغالگر قدس به محل حضور خود، لباس رزم بر تن داشته و با اسلحه به مقابله با دشمن اسرائیلی مشغول بوده است. حال شهادت وی در چنین شرایطی، تا حد زیادی روایت های ساختگی و متوهمانه صهیونیست ها در ماه های گذشته مبنی بر اینکه یحیی سنوار اقدام به ایجاد یک سپر انسانی از اسرای اسرائیلی برای خود کرده و یا در تونل های زیرزمینی جنبش حماس در نوار غزه پنهان شده را زیر سوال برده است.  این قبیل روایت‌سازیهای صهیونیستها در مورد رهبران جریان مقاومت به هیچ عنوان تازگی ندارد و تاکنون بارها و بارها شاهد طرح ادعاهای دروغین از این نوع بوده ایم. 

نکته دوم اینکه رژیم صهیونیستی باز هم به یک اقدام بی‌نتیجه دست زده است. سابقه تاریخی اثبات کرده که ترور رهبران ارشد جریان مقاومت در منطقه هیچ تاثیری در عزم این جریان ها جهت تحقق اهدافشان ندارد. به طور خاص زمانی رژیم اشغالگر قدس اقدام به ترر شهید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان کرد و پس از وی، سید حسن نصرالله جایگزین او شد. فردی که برای مدت بیش از سه دهه تبدیل به یک کابوس بزرگ برای صهیونیست ها شد و بخش قابل توجهی از قدرت گیری حزب الله لبنان در دوره وی اتفاق افتاد. در مورد دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز شاهد معادله ای مشابه بوده ایم. از این رو باز هم شاهد تکرار تاریخ و و ادامه مبارزه علیه اشغالگران اسرائیلی در ادامه راه خواهیم بود. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.