بسته تسلیحاتی جدید آلمان برای اوکراین

مشرق نیوز جمعه 27 مهر 1403 - 09:53
دولت آلمان یک بسته جدید کمک‌های نظامی برای اوکراین شامل هزاران پهپاد تهاجمی تدارک می‌بیند.

به گزارش مشرق، دولت آلمان با انتشار به‌روزرسانی جدیدی در وبسایت خود از تدارک دیدن بسته تسلیحاتی جدیدی برای اوکراین شامل موشک‌های AIM-۹L و هزاران پهپاد تهاجمی خبر داده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، بر اساس داده‌های انتشار یافته در وبسایت دولت آلمان، برلین تا کنون هشت تانک «لئوپارد ۱»، ۲۰ خودروی جنگی پیاده‌نظام، سامانه‌های پدافند موشکی Iris-T SLM و Iris-T SLS را به همراه تسلیحات دیگر به اوکراین داده است.

فهرست تسلیحات تحویل داده شده به اوکراین در وبسایت دولت آلمان آخرین بار در تاریخ ۱۹ سپتامبر به ‌روزرسانی شده است.

طبق اعلام این وبسایت بسته جدیدی که برلین برای کی‌یف تدارک می‌بیند تا در «هفته‌های آینده» تحویل دهد شامل موشک‌های AIM-۹L، دو پایانه راداری چند منظوره TRML-۴D، چهار هزار پهپاد تهاجمی، ۳۶۱ پهپاد شناسایی Songbird، هزاران گلوله ۴۰ میلی متری و البسه زمستانی می‌شوند.

آلمان در یک ماه گذشته هشت تانک لئوپارد ۱ A۵ همراه با قطعات یدکی را در چارچوب تعهدات قبلی خود و در یک بسته مشترک تسلیحاتی با دانمارک تحویل اوکراین داده است. دیگر تسلیحاتی که برلین در این راستا به کی‌یف عرضه کرد شامل ۲۰ خودروی رزم پیاده‌نظام Marder از زرادخانه تسلیحاتی ارتش آلمان، مهمات برای تانک و خودروهای رزمی و چهار نفربر زرهی MRAP هستند.

بخش‌های دیگر کمک نظامی برلین به کی‌یف شامل یک سامانه پدافند موشکی Iris-T SLM و یک سامانه Iris-T SLS، موشک‌های مختص این ۲ سامانه، موشک‌های آمریکایی Sea Sparrow و شش توپ هویتزر Panzerhaubitze ۲۰۰۰ به همراه قطعات یدکی می‌شود.

در بخش اسلحه سربازان نیز اوکراین ۴۶۰ مسلسل MK ۵۵۶، نود تک‌تیرانداز HLR ۳۳۸ و ۲۴۰۰۰۰ گلوله برای آنها، ۳۰ مسلسل CR ۳۰۸، سه هزار کلت SFP۹، سه هزار موشک ضد تانک دوش پرتاب RGW-۹۰، بیست و چهار هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری و ۲۵۰۰۰ گلوله ۴۰ میلی‌متری دریافت کرده است.

نیروهای مسلح اوکراین از آلمان همچنین ۳۰ پهپاد شناسایی Vector، یک خودروی زرهی Beaver، یکصد سامانه قابل حمله پاکسازی مین H-Pembs، نود دستگاه مین‌یاب، یک خودروی مین‌روب، ۲ تانک پاکسازی کننده مین Wisent ۱ به همراه قطعات یدکی و ۵۷ مسافت یاب لیزری دریافت کرده است.

روسیه به هشدار خود به ناتو درباره ادامه دادن به جریان ارسال کمک‌های تسلیحاتی برای اوکراین و به این شکل دامن زدن هر چه بیشتر به تحریکات و آتش‌جنگ ادامه داده است. «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرده هر گونه محموله حامل تسلیحات برای اوکراین تبدیل به هدفی مشروع برای ارتش روسیه می‌شود.

ارتش روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به اجرای «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین پرداخته‌ است.

منبع: ایسنا

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.