نظارت شدید محیط زیست بر گونه های موجود در باغ وحش صفادشت

خبرگزاری مهر جمعه 27 مهر 1403 - 10:19
ملارد- مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست از نظارت شدید محیط زیست بر گونه های موجود در باغ وحش صفادشت خبر داد.

غلامرضا ابدالی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پلمب باغ وحش صفادشت و سردرگمی حیوانات اظهار کرد: بخشی از گونه‌ها که تحت مالکیت دولت و سازمان محیط زیست بودند، که به صورت امانی در باغ وحش صفادشت نگهداری می‌شدند، این گونه‌ها به پارک ملی پردیسان انتقال یافتند، تا بعد از تیما در طبیعت رها شوند.

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: حدود ۴۰ گونه پرنده و پستانداران از باغ وحش صفادشت به پارک ملی پردیسان منتقل شد، که در بدو ورود در برابر آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان واکسینه شدند و وضعیت مناسبی دارند.

وی اگفت: نگرانی ما بیشتر برای گونه‌های گوشتخوار است، که به شدت نظارت داریم، که یا در اختیار مراکز استانداردی در کشور قرار بگیرند و یا در محل جدیدی که خود باغ وحش دار صفادشت در حال پیگیری است، اسکان داده شود.

ابدالی اضافه کرد: فعلاً هیچ مجوز تازه ای برای تأسیس باغ وحش صادر نمی‌کنیم و تمرکز ما کیفی سازی باغ وحش‌های موجود است.

بر اساس این گزارش، باغ وحش صفادشت مهلت یک ساله مالک برای تخلیه را نادیده گرفته و اکنون و پس از پلمب دامپزشکان و تیمارگران می‌توانند، تا زمان تعیین تکلیف دیگر گونه‌ها به آنها رسیدگی کنند.

متأسفانه در پارک ملی پردیسان برخی از گونه‌ها از جمله توله شیر زخمی شرایط مناسبی نداشته و یک پای وی بر اثر عفونت قطع شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.