وزیر جهاد کشاورزی وارد تانزانیا شد

صدا و سیما جمعه 27 مهر 1403 - 10:27

وزیر جهاد کشاورزی وارد تانزانیا شد *** فوری...اختصاصی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا نوری قزلجه پس از استقبال رسمی، در دیدار با معاون وزیر امورخارجه تانزانیا بر ضرورت گسترش روابط دوکشور در زمینه های مختلف تاکید کردوی افزود: ایران و تانزانیا مشترکات زیادی دارند و علایق فرهنگی دو طرف باعث می شود زمینه توسعه روابط بیش از پیش فراهم شود.

نوری اظهار داشت: کمیسیون مشترک دو کشور را در اولویت قرار دادیم و در دولت جدید این اولین کمیسیون مشترک است که برگزار می شود و از همین نکته می‌توانید به میزان علاقه کشورمان به توسعه روابط با تانزانیا را متوجه شوید.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر توسعه روابط با آفریقا و کشور تانزانیا تاکید دارند و امیدواریم امضاي سندهای همکاری این روابط رو به توسعه را وارد مرحله جدید کند.

معاون وزیر امور خارجه تانزانیا نیز در این دیدار ، ضمن خوشامد به وزیر جهادکشاورزی و هیئت همراه ، ابراز امیدواری کرد روابط دوکشور توسعه پیدا کند و این سفر نیز زمینه این مهم را فراهم کند.

«دنیس لازارو لاندو» با اشاره به حضور بازرگانان و فعالان اقتصادی در این سفر گفت: امیدواریم نتیجه این سفر و امضاي اسناد همکاری برای هر دو ملت دستاورد خوب داشته باشد.

وی افزود: کمیسون مشترک دوکشور نشانگر عزم و اراده دو طرف به توسعه همه جانبه روابط است. معاون وزیر امورخارجه تانزانیا تاکید کرد؛ برای ما استفاده از ظرفیت ایران در زمینه های مختلف از جمله پتروشیمی ، صنعت و کشاورزی حائز اهمیت است.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.