تاکید بر افزایش تعداد بازرسان کار

خبرگزاری ایسنا جمعه 27 مهر 1403 - 10:37
عناوین مهمترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری به فعالیت بیش از ۳۴۰ شرکت تعاونی سهام عدالت در کشور، اختصاص مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی و کاهش ۵.۵ برابری نرخ بیکاری در استان تهران اختصاص داشت.

به گزارش ایسنا، در هفته ای که گذشت محمود کریمی بیرانوند - معاون اشتغال وزارت کار اعلام کرد، امسال مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه مشاغل خانگی اختصاص یافته که پرداخت آن از دو ماه قبل در حال انجام است.
به گفته وی ۱۵۰۰ میلیارد تومان از منابع تسهیلات مربوط به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است که با تایید ادراه کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.
این هفته -رضا وفایی یگانه ـ معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران و عضو کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس از فعالیت بیش از ۳۴۰ شرکت تعاونی سهام عدالت خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها با بیش از ۵۰ میلیون سهامدار ارتباط دارند و به عنوان مردمی‌ترین نهاد مالی می‌توانند در ایجاد ارتباط مستقیم سازمان با سهامداران، افزایش سطح حرفه‌ای سهامداران از طریق دوره‌های آموزشی و واگذاری تصدیگری‌ها در سازمان بورس کمک کنند.
درحال حاضر ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارند که از این تعداد ۱۳ شرکت غیر بورسی و ۳۶ شرکت بورسی هستند.
برگزاری پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران رویداد دیگر این هفته بود و محمدآذرپناه - مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران در این جلسه اعلام کرد نرخ بیکاری این استان که در تابستان سال ۱۴۰۲ برابر با ۷.۵ درصد بوده است، در تابستان ۱۴۰۳ با کاهش ۲.۲ درصدی به ۵.۳ درصد رسیده و کاهش شاخص نرخ بیکاری استان تهران در این مدت ۵.۵ برابر کاهش میانگین کشوری بوده است
یک کارشناس روابط کار هم از کمبود بازرسان کار در بحث نظارت بر کارگاه‌ها انتقاد و بر لزوم استفاده از مکانیسم‌های جدید و کارآمد و کم هزینه‌ تاکید کرد.
حاج‌اسماعیلی خواستار بازنگری و تجدیدنظر دولت در صدور پروانه بهره‌برداری معادن شده و  معتقد است: فعالیت و بهره‌برداری برخی معادن‌ به لحاظ خسارت‌های زیست محیطی، عدم رعایت استانداردها، آسیب‌هایی که در حین کار به نیروی کار وارد می‌شود و هزینه فایده منافع ملی مقرون به صرفه نیست.
این هفته عبدالله بهرامی _ رئیس کمیسیون فرش،گردشگری و صنایع دستی اتاق تعاون ایران،‌ از فرش دستباف به عنوان صنعتی ملی، ارزآور و صادرات محور یاد کرد و گفت:صنعت فرش صنعتی ارزآور و صادرات محور است به نحوی که بیش از ۹۰ درصد فرش دستباف صادر می‌شود و دولتمردان باید این صنعت ارزشمند را به عنوان یک صنعت اشتغالزا و استراتژیک مورد توجه قرار دهند.
وی از وجود ۱۵ هزار کارشناس و کارشناس ارشد فرش دستباف در کشور خبر داد و گفت: اگر نیروهای علمی و نخبه به بدنه سنتی و تجربی قالیبافان و بافندگان فرش دستباف تزریق شوند، می‌توان تعاونی‌های بزرگ و توانمندی را در عرصه اقتصاد تشکیل داد.
انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.