خوشی زودگذر بورس+ نمودار

اقتصادنیوز جمعه 27 مهر 1403 - 10:47
اقتصادنیوز: بازار سرمایه که هفته منتهی به 25مهرماه را با خروج سرمایه بعد از 11 روز آغاز کرد در ادامه هفته روند متفاتی را پشت سر گذاشت.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس شنبه سبزی داشت و بعد از تجربه 11 روز خروج بی‌امان سرمایه توانست شاهد ورود پول یک میلیاردی باشد. روندی که البته ادامه نیافت و این سبز در دومین روز هفته به شدت کمرنگ شد و بعد از آن نیز خونین‌رنگ شد. خروج سرمایه از سر گرفته شد. میانگین ارزش معاملات خرد در این هفته با رشد نسبت به هفته قبل (به دلیل افزایش دامنه نوسان به 3درصد) 3هزار و 294 میلیارد تومان بود و روند رو به افولی تا سه‌شنبه داشت.

شنبه: روز طلایی بازار بود، ارزش معاملات خرد در اولین روز هفته به 4هزار و 302 میلیارد تومان رسید تا بیشترین مقدار را در 11 روز معاملاتی پیش از آن باشد. همچنین شنبه و در دقایق آخر معاملات، پول حقیقی وارد بازار شد تا این طلسم هم بعد از 10 روز شکسته شود. همچنین بعد از 11 روز معاملاتی خروج سرمایه، یک میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار شد.

یکشنبه: ارزش کل معاملات بازار در یکشنبه به 26 هزار و 178 میلیارد تومان رسید که از این مبلغ 4هزار و 174 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بوده است. امروز 16 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود. همچنین با توقف ورود پولی که دیروز بعد از 11 روز تجربه شده بود و بازار سرمایه مجددا 323 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از دست داد.

دوشنبه: ارزش معاملات کل بازار بالغ بر 270 هزار میلیارد تومان بود ولی ارزش معاملات خرد با افتی 39درصدی نسبت به یکشنبه به 2500 میلیارد تومان رسید. بیش از 97 درصد از کل ارزش معاملات امروز متعلق به اوراق مشارکت بود. همچنین حدود 550 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد تا روند خروج سرمایه خرد از بازار همچنان ادامه داشته باشد. این در حالی بود که در سومین روز هفته از صندوقهای درامد ثابت هم نقدینگی خارج شد.

سه‌شنبه: 431 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. ارزش کل معاملات بازار در این روز 30هزار و 440 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 2هزار و 280 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بود. از طرفی صندوق‌های طلا با افت قیمت اما با ورود پول مواجه بودند، به این معنا که با افزایش ریسک‌‌ها در بورس مردم صندوق‌های طلا را به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری با ریسک کم می‌بینند.

چهارشنبه: ارزش کل معاملات امروز 13هزار و 975 میلیارد تومان بود که در مقایسه با روز گذشته با افت مواجه شد اما از این مبلغ 3هزار و 179 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بود که نسبت به سه‌شنبه رشد داشت. در آخرین روز معاملاتی هفته 222 میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد و به این ترتیب چهارمین روز متوالی خروج سرمایه از بورس رقم خورد.

بازگشت ریسک سیستماتیک

بازار سرمایه در حالی به استقبال هفته جدید می‌رود که احتمال تنش‌ها دوباره شدت گرفته است. در صورتی که شاهد اتفاق جدیدی باشیم به تبع ریزش‌ها تداوم می‌یابد و احتمال محدودیت مجدد دامنه نوسان نیز وجود دارد. در غیر این صورت هم البته با تداوم این احتمال بازار سرمایه وضعیت سختی را پیش رو دارد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.