۵۰ ایستگاه بهگر در لرستان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری ایسنا جمعه 27 مهر 1403 - 11:07
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۵۰ ایستگاه بهگر در کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند.

سید فرهاد ناصری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا بر تأمین سلامت جامعه کارگری و پایش مستمر تندرستی نیروی کار به عنوان قشر مولد تولید و توسعه تاکید کرد.

وی اظهار کرد: در این زمینه این اداره کل با همکاری علوم پزشکی استان در راستای ارتقاء سلامت جامعه کارگری و کارفرمایی و به دنبال افزایش بهره‌وری تولید از طریق نیروی کار سالم اقدام به تشکیل خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای اقتصادی و کارگاه‌های تولیدی بالای ۵۰ نفر کرده است.

این مسئول ادامه داد: ۵۰ ایستگاه بهگر در کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان لرستان فعالیت می‌کنند که در این مراکز خدمات بهداشتی به جامعه کار و تولید ارائه می‌شود.

ناصری‌نیا اضافه کرد: بر اساس مفاد قانون کار، کارفرمایان واحدهای اقتصادی در حوزه‌های مختلف و با بیش از ۵۰ کارگر مکلف به تأسیس خانه‌های بهداشت کارگری هستند.

وی بیان کرد: نظارت و کنترل موازین بهداشتی در محیط کار، رفع نواقص بهداشتی و سالم سازی محیط کار، گزارش نواقص موجود در کارگاه از نظر بهداشت حرفه ای به کارفرما و کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در خصوص مشکلات بهداشتی محیط کارگاه و پیگیری لازم برای رفع نواقص گزارش شده و نظارت بر بهداشت مواد غذایی، جمع آوری و دفع بهداشتی زباله و فاضلاب در محیط کار از جمله دیگر وظایف این مراکز است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌ریزی و نظارت کارشناسان این اداره کل بر خدمات ارائه شده این مراکز اشاره کرد و یادآور شد: شش ماهه نخست امسال برای یک هزار نفر از جامعه کارگری استان در واحدهای کارگری آموزش‌های مرتبط در زمینه سلامت روانی و اجتماعی، سبک زندگی سالم، پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های زندگی برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.