شهرآورد تهرانی‌ها در هفته چهارم لیگ برتر والیبال

صدا و سیما جمعه 27 مهر 1403 - 12:37

شهرآورد تهرانی‌ها در هفته چهارم لیگ برتر والیبال

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، چهارمین هفته دور رفت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان ایران روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه با برگزاری ۶ دیدار در شهر‌های تهران (دو مسابقه)، یزد، سیرجان، نور و مشهد پیگیری می‌شود.

در نخستین رقابت سایپا تهران و صنعتگران امید از ساعت ۱۵ در سالن فدراسیون والیبال به مصاف هم خواهند رفت. صنعتگران امید که امسال به جرگه حاضران در لیگ برتر والیبال پیوسته و تاکنون شگفتی‌ساز بوده است هفته گذشته سه بر صفر چادرملو را شکست داد و با دو برد و پنج امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی جای گرفت تا این هفته برابر سایپا برای کسب سومین برد و نزدیک شدن هر چه بیشتر به صدر جدول تلاش کند. رقابت نزدیک هشت تیم ابتدایی جدول باعث شده هر مسابقه برای تیم‌ها اهمیت ویژه‌ای داشته باشد چرا که با هر شکست ممکن است جایگاهشان چندین پله در جدول تغییر کند. سایپا در این دیدار خانگی به دنبال شکست حریف و کسب دومین پیروزی است. این تیم با یک برد و ۴ امتیاز در جایگاه نهم جدول قرار گرفته است. 

در بیستمین جدال لیگ برتر والیبال مردان شهداب یزد از ساعت ۱۶ در سالن اختصاصی خود میزبان گیتی‌پسند اصفهان خواهد بود. مصاف دو تیمی که هفته گذشته برابر حریفانشان ناکام ماندند و به دنبال نمایش توانمندی‌های خود در دیدار برابر یکدیگر هستند. اصفهانی‌ها جدالی سخت و پنج سته را برابر مهرگان نور واگذار کردند و با دو برد و ۵ امتیاز در جایگاه ششم جدول جای گرفتند. شهدابی‌ها هم که مدعی عنوان قهرمانی هستند هفته گذشته دیدار برابر شهرداری ارومیه را سه بر یک واگذار کردند و در این هفته به دنبال پیروزی در خانه و تغییر جایگاهشان در جدول خواهند بود. شهدابی‌ها با یک برد و ۲ امتیاز در جایگاه دهم جدول رده‌بندی جای گرفتند.

فولاد سیرجان ایرانیان در هفته چهارم در سالن گهرروش میزبان چادرملو اردکان است. شاگردان بهروز عطایی در تیم فولاد که به دنبال هتریک قهرمانی خود در لیگ برتر هستند اگرچه هفته گذشته سه بر دو مغلوب طبیعت صدرنشین شدند و با یک برد و چهار امتیاز در جایگاه هشتم جدول جای گرفتند، اما این هفته به دنبال کسب برد خانگی و شکست حریف خواهند بود. البته مغلوب کردن حریف اردکانی کار ساده‌ای نیست و علیرضا طلوع‌کیان دستیار پیشین عطایی در تیم ملی والیبال ایران به خوبی شگرد‌های حریف را می‌شناسد و با وجود شکست هفته پیش برابر صعنعتگران امید با دو برد و ۵ امتیاز در رده چهارم جدول جای گرفته است. در نتیجه این هفته در سیرجان شاهد دیداری تماشایی خواهیم بود.

در دیگر دیدار هفته چهارم لیگ برتر مس رفسنجان در سالن مهران میهمان سپهر صدرا مشهد خواهد بود. دیداری میان تیم‌های یازدهم و سیزدهم جدول که هر کدام برای فرار از رده‌های پایانی جدول و بهبود جایگاه خود تلاش می‌کنند. مشهدی‌ها تاکنون بردی کسب نکرده‌اند و با انگیزه کسب نخستین پیروزی در میدان حاضر خواهند شد تا بر یک امتیاز کسب شده خود بیافزایند و خود را از قعر جدول نجات دهند. مس رفسنجان هم که هفته گذشته در دیداری پنج سته موفق به شکست سایپا شد با انگیزه مضاعف در این دیدار حضور خواهد یافت تا با کسب دومین پیروزی و افزایش امتیازات خود جایگاه خود را ارتقا دهد.

در یکی دیگر از دیدار‌های همزمان هفته چهارم، مهرگان نور در سالن امام خمینی (ره) میزبان پاس گرگان است. هر دو تیم هفته خوبی را پشت سر گذاشتند و با شکست حریفان در هفته سوم راهی جدال‌های این هفته خواهند شد. مهرگان با دو برد و ۶ امتیاز در جایگاه دوم جدول جای گرفته و به دنبال صدرنشینی است. این تیم نخستین حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند و تاکنون عملکردی خوب برابر حریفان داشته است. شاگردان سنگدوینی در تیم پاس گرگان که هفته گذشته با شکست سپهر صدرا به نخستین پیروزی خود در لیگ برتر امسال دست یافتند، انرژی فراوانی برای کسب دومین برد دارند، اما در جدال میان شهر‌های شمالی کشور کسب پیروزی در خانه حریف آسان نخواهد بود.

در آخرین دیدار هفته چهارم لیگ برتر پیکان تهران که در هفته سوم طبق قرعه استراحت داشت از ساعت ۱۸ و در سالن فدراسیون والیبال میزبان طبیعت خواهد بود. دربی تهرانی‌ها این هفته تماشایی است چرا که شاگردان ابراهیم وادی در تیم طبیعت در صدر جدول قرار دارند و برای حفظ این جایگاه تلاش خواهند کرد، از سوی دیگر پیمان اکبری و شاگردانش در تیم پیکان به دنبال کسب نخستین پیروزی و فاصله گرفتن از انتهای جدول هستند.

طبیعت شکستی نداشته و با سه پیروزی و ۸ امتیاز در ردیف نخست جدول رده‌بندی است و پیکان بدون برد و با یک امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است.

شهرداری ارومیه در این هفته استراحت خواهد داشت.

برنامه هفته چهارم لیگ برتر والیبال مردان ایران در روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه به شرح زیر است:

تهران، سالن فدراسیون والیبال، ساعت ۱۵
سایپا تهران – صنعتگران امید

یزد، سالن اختصاصی شهداب، ساعت ۱۶
شهداب یزد – گیتی پسند اصفهان

سیرجان، سالن گهرروش، ساعت ۱۶
فولاد سیرجان ایرانیان – چادرملو اردکان

نور، سالن امام خمینی (ره)، ساعت ۱۶
مهرگان نور – پاس گرگان

مشهد، سالن مهران، ساعت ۱۶
سپهر صدرا مشهد – مس رفسنجان

تهران، سالن فدراسیون والیبال، ساعت ۱۸
پیکان تهران – طبیعت
­

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.