ارزش بازار کمتر از ۱۲۰ میلیارد دلار

فرارو جمعه 27 مهر 1403 - 12:46
شاخص کل در هفته سراسر منفی چهارشنبه منتهی به ۲۵ مهرماه ۴۰۳ با افت ۳۵ هزارواحدی مواجه شد .

شاخص کل در هفته سراسر منفی چهارشنبه منتهی به ۲۵ مهرماه ۴۰۳ با افت ۳۵ هزارواحدی مواجه شد و به عدد دو میلیون و ۶۵ هزار و ۷۴۴ واحد و شاخص هم وزن هم افت ۳ درصدی ثبت کرد.

به گزارش صدای بورس، سقوط شاخص‌های بورس در سایه تداوم نا اطمینانی‌های سیاسی و افزایش دامنه نوسان از یک به ۳ درصد قابل پیش بینی بود. ارزش دلاری بازار به کمتر از ۱۲۰ میلیارد دلار رسید. در این هفته نماد‌های "پارسیان"، "پیزد" و "غنیلی" با رشد به ترتیب ۱۶، ۱۵ و ۱۴ درصدی کام سهامداران خود را شیرین کردند. در سمت مقابل "ثجنوب" ۱۳ درصد، "دامین" ۱۲ درصد و "خفنر" ۱۲درصد بیشترین ریزش را داشتند. در هفته مورد بررسی بیش از ۵۰۰ نماد بازدهی منفی را به ثبت رساندند و تنها ۱۶۰ نماد بازدهی مثبت داشتند. ارزش معاملات خرد نسبت به هفته قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشت و به‌متوسط ۳۱۰۰ میلیارد تومان رسید. در این هفته هم مشابه هفته‌های قبل خروج نقدینگی اشخاص حقیقی را از بازار شاهد بودیم و بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

افشای اطلاعات هفته

"کگهر" در ازای مطالبات از "گلگهر" بخشی از سهام این شرکت را تصاحب کرد. "ونیرو" و "بانک سامان" افشایی در مورد نرخ تسعیر بدهی ارزی خود و زیرمجموعه‌ها داشتند. "شهر" سهم ۱۰.۸۴ درصدی خود در شرکت آب و برق کیش را می‌فروشد. "وساخت" هم قصد فروش سهام "ونوین" خود را دارد. همچنین "فلامی" افزایش نرخ گرفت.
"کلر" و "واتی" به ترتیب ۱۰۹۳ درصد و ۸۲ درصد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت و سود انباشته دارند. "قاروم" افزایش سرمایه ۲۶۶۱ درصدی از محل تجدید ارزیابی و "کنور" افزایش سرمایه ترکیبی ۱۵۳ درصدی ترکیبی از محل مطالبات و آورده سهامداران و سود انباشته خواهد داشت. "کمینا" و "فاراک" از قرارداد جدید رونمایی کردند. "گلدیرا" هم از محصول جدید رونمایی کرد.

"رکیش" در مناقصه برنده شد. "مرقام" هم از خرید تعدادی دستگاه خودپرداز دیواری خبر داد. "جوین" اعلام کرد با افزایش مجدد تعرفه واردات اسید سیتریک این شرکت دوباره بعد از فروش بخشی از موجودی اسید سیتریک خود اقدام به تولید این محصول می‌کند. شرکت‌های سیمانی از بازگشت بخشی از هزینه‌های گاز پرداختی به اداره گاز خبر دادند. محدودیت گاز فولادی‌ها از انتهای مهر ماه شروع شد. خبر و تکذیبیه‌ای هم مبنی بر آزاد سازی نرخ برخی محصولات لبنی منتشر شد. "وسبحان" در مجمع ۳۵ تومان تقسیم کرد.
خبر‌هایی از آنچه مسئولان گفتند

رئیس سازمان بورس از تلاش برای ورود خودرو‌های وارداتی و صفر تولید داخلی در بورس کالا خبر داد. بیمه دانا به فرمانده ارتش به منظور پرداخت مطالبات این شرکت از واگذاری زمین به ارتش نامه زد. دولت ۶۰ همت اوراق منتشر کرد و به منظور تسریع و تسهیل فروش این اوراق سازمان بورس سقف سپرده‌های بانکی را در صندوق‌های درآمد ثابت از ۴۰ به ۳۵ درصد رساند. همچنین سقف سهام در صندوق‌های مذکور از ۱۰ به ۱۵ درصد رساند. وزیر اقتصاد ضمن حمایت مجدد از بورس از سهامداران خواست نگاه بلندمدت به بازار داشته باشند و نوسانات بورس در این مدت را ناشی از اتفاقات سیاسی گذرا دانست. وزیر اقتصاد همچنین از افزایش نرخ دلار نیمایی دفاع کرد و اظهار نظر‌ها مبنی بر تاثیر آن بر تورم را رد کرد. همتی همچنین از تمایل بانک مرکزی نسبت به کاهش نرخ بهره خبر داد.

در بازار‌های موزای قیمت دلار بازار آزاد در مرز ۶۴ هزار تومان در نوسان است. دلار نیما هم به بیش از ۴۸۳۰۰ تومان رسید. قیمت هر سکه امامی هم به بیش از ۵۱ میلیون تومان رسید.
در بازار‌های جهانی قیمت نفت برنت به ۷۴ دلاردر هر بشکه افت کرد. قیمت اونس جهانی در حدود ۲۶۵۰ دلار در نوسان است و قیمت مس ۹۶۰۰ دلار در تن، قیمت روی، سرب و آلومینیوم هم به ترتیب ۳۰۷۵، ۲۱۰۵ و ۲۶۰۰ دلار در تن در حال معامله است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.