انتقاد امام جمعه کرج از نحوه برگزاری مراسم روز فرهنگی کرج

خبرگزاری ایسنا جمعه 27 مهر 1403 - 13:23
نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به ۲۰ مهر ماه که به عنوان روز فرهنگی کرج انتخاب شده است؛ گفت: مراسمی که به مناسبت این روز برگزار شد در شأن کرج نبود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ مهرماه درباره تحلیل‌هایی که این روزها درخصوص وضعیت جبهه مقاومت منتشر می‌شود؛ گفت: دسته‌ای از این تحلیل‌ها از سوی عوامل داخلی مزدور دشمن مغرض با هدف عمق بخشیدن به جنگ شناختی بیان و منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: یک سری تحلیل‌ها هم از سوی افراد ترسو و به خاطر تهدیدات و حرف‌های گزاف دشمن ارائه می‌شود و به این نتیجه می‌رسند که باید تسلیم شد و کوتاه آمد و مردم را در این خصوص می‌ترسانند.

امام جمعه کرج افزود: گروهی دیگر براساس اخبار غلط نتایج غلط می‌گیرند. این تحلیل‌ها به ناامیدی، سیاه‌نمایی و تضعیف مسئولان می‌انجامد و گاهی حتی نیروهای ارزشی هم در دام همین تحلیل‌ها می‌افتند.

وی با بیان اینکه همه اینها باطل است و نباید به آن توجهی کرد؛ گفت: اما عده‌ای این روزها با  فهم صحیح و با استفاده از منظومه فکری امامین انقلاب تحلیل درست و روشنی به جامعه ارائه می‌دهند. یکی از بهترین روش‌ها در تحلیل یک واقعه کمک گرفتن از قرآن کریم است که در آیاتی از آن در حوادث مختلف مانند جنگ‌ها بر سستی نکردن و امید داشتن تأکید می‌کند. در جایی از قرآن درباره دشمنی که شکست ناپذیر جلوه می‌کند گفته شده که به دست مومنان آنها و خانه‌های آنان نابود می‌شود.

وی افزود: ما یقین داریم این تیره از یهود قطعا نابود می‌شوند. در این خصوص باید به وضعیت کنونی آنان طی ۷۶ سال گذشته نگاه کرد. برای اولین است که این رژیم غاصب به موضع دفاع افتاده و آرایش پدافندی گرفته است چون همه چیزی که برای دفاع از خود جمع کرده بود را در یک روز از دست رفته دید. بازدارندگی غیرقابل نفوذ، کشاندن حمله به خاک دشمن، تأمین امنیت شهروندان و سرعت در حمله و گرفتار جنگ فرسایشی نشدن را در یک روز از دست داده‌اند و بعد از طوفان‌الاقصی نه برای مشروعیت بلکه برای موجودیت خود تلاش می‌کنند.

وی افزود: از سال گذشته تمام حمله‌های آنان نه از روی ابتکار عمل بلکه منفعلانه بوده است. در این دوره جبهه مقاومت به یک شبکه متحد و با برنامه و دارای تقسیم کار تبدیل شده است و نتیجه آن چیزی جز محو جرثومه فساد و مجسمه پلیدی یعنی اسرائیل نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت با قدرت پیش می‌رود و با تدبیر مقتدرانه و از روی حکمت فرمانده کل مقاومت نه سازش می‌کند و نه وارد جنگ کامل می‌شود بلکه بر بازدارندگی فعال که گاهی تدافعی و گاهی هجومی است ادامه می‌دهد. ضمن اینکه آمادگی جنگ کامل پشیمان کننده را دارد.

امام جمعه کرج در ادامه خطبه‌های امروز به ۲۰ مهرماه به عنوان روز فرهنگی کرج اشاره و اعلام کرد: هدف از نامگذاری برای روزها، ایجاد حرکت، انگیزه و گفتمان درباره آن و تکریم و بزرگداشت است. اگر نگاه ما به مسائل فرهنگی، ملی و مذهبی رفع تکلیفی باشد همه را از بین می‌بریم. یکی از مناسبت‌ها ۲۰ مهرماه به عنوان روز فرهنگی کرج است که مراسم آن امسال در شأن کرج نبود. برای این مناسبت مسئولین مربوطه باید یک هفته کار می‌کردند. برای سال آینده این باید ترمیم شود.

وی در پایان از مسئولان و اتحادیه نانوایان خواست نسبت به قیمت و کیفیت نان در استان توجه بیشتری به خرج دهند. آیت الله حسینی همدانی در این خصوص گفت: حقه‌بازی‌هایی که در برخی نانوایی‌ها صورت می‌گیرد قابل قبول نیست. یک عده‌ای به مردم زور می‌گویند. پول سه نان می‌کشند و به اسم نان بهتر یک نان به مردم می‌دهند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.