برگزاری ۷۴۰۰ یادواره شهدا در فارس

خبرگزاری ایسنا جمعه 27 مهر 1403 - 13:52
فرمانده سپاه فجر فارس برنامه‌ریزی‌هایی که در راستای برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس انجام شد را ارزشمند و حجیم دانست و گفت: برای زنده نگه داشتن یاد شهدا تاکنون بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ یادواره برگزار شده است.

سردار یدالله بوعلی امروز، ۲۷ مهرماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه «روایت اقتدار» که در حاشیه برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار شد، با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله) در بزرگداشت یاد، نام و پیام شهدا گفت: در راستای موضوع یاد شهدا بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ برنامه یادواره در استان فارس بر اساس سیاستگذاری‌های شورا انجام شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این یادواره‌ها با این حجم یک کار بی‌نظیر بود، تصریح کرد: یادواره شهید در یک خانه، یک محله، روستا، شهر، قشر، یگان و غیره در سطح استان برگزار شده است و این برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بود که همه توفیق ادای دین نسبت به شهدای گرانقدر داشته باشند.

بوعلی افزود: در زمینه هنری نیز فعالیت‌هایی از قبیل برپایی نمایشگاه‌های مختلف انجام شده است و همه در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس نقش مستقیم و موثر داشتند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس نیز در این مراسم بیان کرد: از امروز یعنی ۲۷ مهرماه رسماً برنامه‌های کنگره شهدای استان فارس با رونمایی و افتتاح نمایشگاه «روایت اقتدار» آغاز خواهد شد و تا دهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

سردار هاشم جمالی بیان کرد: از روز ۲۸ مهر ماه تا ۱۰ آبان ماه ۵۰۰ هزار نفر دانش‌آموز را با هماهنگی آموزش و پرورش و مجموعه سپاه برای بازدید از نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: تمام سازه‌ها و امکاناتی که در این محدوده تهیه شده سازه‌های ماندگاری هستند و کل تجهیزات و سازه‌های این نمایشگاه پس از پایان برنامه به حسینیه پیامبر اعظم(ص) انتقال داده می‌شود و به صورت نمایشگاه دائمی در آنجا خواهد ماند.

جمالی اظهار کرد: رونمایی از تولیدات فرهنگی، هنری کنگره ۲۹ مهر ماه برگزار خواهد شد، رونمایی از سردیس سرداران شهید که به همت شهرداری انجام شده است روز ۲ آبان ماه خواهد بود، بزرگترین ارکست سمفونیک شهدا ۷ آبان، ۸ آبان و ۹ آبان ماه برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوع دیگری در دستور کار است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.