بهره‌برداری از مسیر راستگرد بزرگراه سلیمانی به بزرگراه یاسینی

خبرگزاری مهر جمعه 27 مهر 1403 - 14:33
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: مسیر دسترسی راستگرد بزرگراه شهید سلیمانی به بزرگراه شهید یاسینی در منتهی‌الیه شرقی پایتخت فردا بیست و هشتم مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در خصوص بهره‌برداری از مسیر راست گرد بزرگراه شهید سلیمانی به بزرگراه شهید یاسینی، یادآور شد: این گشایش ترافیکی طی مراسمی با حضور مدیران شهری و همزمان با یکصد و چهل و هفتمین پویش امید و افتخار انجام شده و طی آن شاهد بهره‌برداری از یکی دیگر از پروژه‌های تکمیل تقاطعات غیرهمسطح، این بار در محدوده منطقه ۱۳ شهرداری تهران خواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص سوابق احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید سلیمانی و بزرگراه شهید یاسینی، با بیان اینکه پل بزرگراه شهید سلیمانی به شرق بزرگراه شهید یاسینی در اواخر دهه ۸۰ احداث شده، خاطرنشان کرد: مسیر دسترسی به غرب بزرگراه شهید یاسینی به علت وجود معارض ملکی متوقف و از دستور کار خارج شده بود.

صداقتی در ادامه افزود: در راستای تکمیل مقاطعات بزرگراهی در دوره ششم مدیریت شهری، احداث این مسیر دسترسی اثرگذار ضمن رفع موانع اجرایی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ آغاز و در مدت زمان کمتر از ۵ ماه به ثمر نشست.

وی در تشریح مشخصات فنی این پروژه گفت: مسیر دسترسی مذکور از کنارگذر پل بزرگراه شهید سلیمانی (بعد از تقاطع خیابان دماوند) در تراز مثبت یک آغاز شده و به غرب بزرگراه شهید یاسینی در سطح صفر منتهی می‌شود. این معبر با طول ۳۵۰ متر و عرض ۶ متر با یک خط عبوری و یک مسیر پیاده‌رو به روش دیوار بتن مسلح اجرا شده است. اجرای ۹۵۰ متر طول شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و احداث ۱۵۵ متر طول دیوار سازی از سایر بخش‌های این پروژه به شمار می‌آید.

صداقتی در پاسخ به پرسشی در خصوص منافع ترافیکی پروژه، ارتقای دسترسی‌های محلی در محدوده منطقه ۱۳ و کاهش ترافیک بلوار شاهد و خیابان دماوند در محدوده سه راه تهرانپارس را از اثرات اجرای این پروژه برشمرد.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، برای اجرای این پروژه ۱۷۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۲۵۰۰ مترمربع قالب بندی، ۱۰۰۱۶ مترمکعب راکفیل بتن، ۲۲۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۴۵۰ تن آسفالت و۲۵۰۰ مترمربع فضای سبز اجرا شده و هزینه اجرای آن ۷۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.