حمله موشکی ایران پیچیده‌ترین و متراکم ترین، حمله موشکی بالستیک جهان است

همشهری آنلاین جمعه 27 مهر 1403 - 14:47
خطیب موقت نماز جمعه تهران، خطاب به صهیونیست‌ها،گفت: باید منتظر معجزه حماس و حزب الله برای لگدمال شدن، باشند.طبق سخنان بازرس سابق سازمان ملل، وعده صادق ۲، پیچیده‌ترین حمله موشکی بالستیک جهان و هشدار جدی برای تل‌آویو و شرکای آن بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امروز جمعه - ۲۷ مهرماه - در نماز جمعه این هفته پایتخت که در محل دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به شهادت فرمانده حماس، گفت: یحیی سنوار نمادی از ارزش‌های والای مدرسه قرآن، پیامبر عظم(ص) و اهل بیت او بود و در یک سخنرانی اظهار می‌دارد راه و اندیشه‌ام، راه علی بن ابیطالب(ع) است و از حضرت علی(ع) آموختم که دنیا ۲ روز است. یک روز که هر فردی که اراده کند نمی‌تواند به زندگی تو پایان دهد و روزی که هیچ فردی نمی‌تواند شهادتت را از تو دور نگه دارد.

وی یاد و خاطره شهید سرلشکر عباس نیلفروشان را هم گرامی داشت و افزود: این شهید پس از چهار دهه مجاهدت خالصانه در راه اسلام به فیض شهادت نایل شد. همچنین حماسه حضور افتخار آفرین مردم در تشییع این شهید و جمعه نصر را گرامی می‌داریم. این حضور تفسیر روشن و گویا از نماز عبادی - سیاسی جمعه است که عبودیت و سیاست برآمده از عقلانیت، دیانت و شجاعت را در برابر نگاه جهانیان قرار داد و در برابر امت اسلام الهام آفرین و عزت بخش بود.

صهیونیست‌ها در تمام جنگ‌های پس از انقلاب اسلامی شکست خوردند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تاریخ شکل گیری رژیم صهیونیستی، گفت: این رژیم در سال ۱۹۴۸ میلادی با حمایت کشورهای پیروز جنگ جهانی دوم و سازمان ملل با قتل عامل حدود ۲۰۰ هزار فلسطینی و آوارگی بیش از ۸۰۰ هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شکل گرفت.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به چهار جنگی که رژیم صهیونیستی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی داشت، اظهار کرد: نخستین جنگ به نام جنگ اشغال در سال ۱۳۴۸ میلادی انجام شد که کشورهای اردن، مصر، عراق، یمن، سوریه و عربستان تهاجمی را علیه این رژیم آغاز کردند و این جنگ حدود ۱۰ ماه به طول انجامید. ولی متاسفانه با حمایت دنیای غرب و ناتوانی سران عرب شکست خورد.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها در این جنگ تمام نواحی که در تقسیم فلسطین در سازمان ملل تعریف شده بود را به دست آوردند و تنها غزه و کرانه باختری از این طرح خارج ماند. جنگ دوم ۸ سال بعد در سال ۱۹۵۶ میلادی پس از به قدرت رسیدن جمال عبدالناصر در مصر شکل گرفت. اما در این جنگ که صهیونیست‌ها و شرکای اروپایی آنها تهاجمی را علیه مصر آغاز کردند، مصر با حدود پنج هزار کشته، شکست خورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره جنگ سوم رژیم صهیونیستی با اعراب اظهار کرد: در سال ۱۹۶۷ میلادی و حدود ۱۰ سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، معروف به جنگ ۶ روزه صهیونیست‌ها، تهاجم را آغاز کردند و در ۶ روز ارتش‌های منظم مصر، سوریه و اردن را شکست داد و بیت المقدس، صحرای سینا، بلندی‌های جولان، غزه و کرانه باختری را تصاحب کرد. بعد از ۶ روز اعلام آتش بس شد و اعراب در این جنگ بیش از ۲۱ هزار کشته، ۴۵ هزار مجروح و ۶ هزار اسیر داشتند و هواپیماها، تانک‌ها و توپ‌های مصر هم منهدم شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: در جنگ ۶ روزه، غزه که یک سال است مقابل همه دنیای غرب ایستاده، ظرف یک دقیقه سقوط کرد.

انقلاب اسلامی، صحنه نبرد با صهیونیست‌ها را تغییر داد

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد درباره جنگ بعدی که در سال ۱۹۷۳ میلادی به وقوع پیوست، اظهار کرد: این جنگ را مصر و سوریه آغاز کرد ولی بسیاری از سیاستمداران خیانت کرده و در نهایت رژیم صهیونیستی پیروز شد. صهیونیست‌ها در این جنگ ۲ هزار ۸۰۰ کشته و اعراب ۱۸ هزار و ۵۰۰ کشته دادند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی، صحنه این نبرد تغییر کرد و زلزله‌ای در جهان رخ داد که راه را برای اقتدار اسلامی هموار کرد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، صهیونیست‌ها هفت جنگ با مقاومت اسلامی و حماس داشتند که در همه هفت جنگ شکست را پذیرفتند، تصریح کرد: در این جنگ‌های هفت‌گانه، ارتش‌های کلاسیک و دولت عربی حضور نداشتند. بلکه در این جنگ‌ها انقلاب اسلامی، ایمان، عقیده، شجاعت، معنویت حضور داشت و در برابر جهالت قرون وسطی قدعلم کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: در سال ۱۹۸۲ میلادی، صهیونیست‌ها در اوج جنگ تحمیلی استکبار جهانی به ایران اسلامی، به لبنان حمله کرد و تا بیروت پیش رفت و شارون(نخست وزیر وقت صهیونیست‌ها) جنایت‌های متمادی در این حمله مرتکب شد و ۱۸ سال جنوب لبنان را در چکمه‌های خونین خود داشتند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: اما در سال ۲۰۰۰ میلادی مقاومت لبنان با حضور مسلمانان و مسیحیان در برابر این تجاوز ایستاد و حزب الله مقتدر با حضور فرمانده شهیدش سیدحسن نصرالله، با حملات پی در پی نظامی، صهیونیست‌ها را که میلیاردها دلار در جنوب لبنان هزینه کرده و می‌خواستند جنوب لبنان را به عنوان کمربند سرزمین‌های اشغالی در دست داشته باشند، مجبور به عقب نشینی کرد و این نخستین شکست برای صهیونست‌ها بود.

وی با اشاره به شکست دوم صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۶ میلادی، اظهار کرد: صهیونیست‌ها برای خلع سلاح حزب الله و تغییر نقشه خاورمیانه در سال ۲۰۰۶ جنگی را آغاز کردند که نتیجه این جنگ، بعد از ۳۳ روز مقاومت و رزم بی امان حزب الله در برابر ۳۰۰ هزار نیروی نظامی، بالگردها و تانک‌ها رژیم صهونیستی، پیروزی حزب الله بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران آخرین عملیات پیروزمندانه علیه صهیونیست ها، عملیات طوفان الاقصی عنوان کرد و گفت: تجربه چهار دهه گذشته، گواه آینده است و صهیونیست‌ها در صورت ادامه تجاوزات باید منتظر معجزه مقاومت غزه و حزب الله که همینه رژیم صهیونیستی را لگدمال می‌کنند، باشند.

صهیونیست‌ها به هیچ یکی از اهداف تعریف شده در غزه دست نیافتند

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به سخنان تحلیل‌گر رسانه صهیونیستی که می‌نویسند به نظر من، روز به روز بیشتر در باتلاق غزه غرق می‌شویم، تصریح کرد: صهونیست‌ها بعد از تحمیل هزینه‌های سنگین نظامی، سیاسی و اقتصادی و گسترش نفرت جهانی، به هیچ یکی از اهداف تعریف شده برای تهاجم به غزه و قتل عام و کشتار زنان و کودکان دست نیافتند و شاهد خوی درندگی، جنایت، انفعال و بیچارگی این رژیم هستیم.

وی با بیان اینکه تل‌آویو بیش از یک سال است با بزرگترین چالش مواجهه شده، تصریح کرد: جنگ گسترده فرسایشی از جنوب، شمال و غرب همراه با آتش غزه، یمن، لبنان و عراق، سبب شده رژیم صهیونیستی و تلاویو امروز به موجودیت ننگین و امنیت خود فکر کند. چرا که از به نظر برخی از صاحبنظران غربی، اسرائیل تمام شده است و رژیم اشغال‌‍گر از نظر اقتصادی، سیاسی، امنیتی و واقعیت اجتماعی به شدت ناپایدار و متزلزل است.

خطیب نماز جمعه تهران درباره صحبت‌های بازرس سابق سازمان ملل خاطرنشان کرد: وی تاکید دارد که حمله موشکی ایران (وعده صادق ۲)، پیچیده‌ترین و متراکم ترین، حمله موشکی بالستیک جهان است که هشدار جدی برای رژیم تلاویو و شرکای آن درباره اقدامات تلافی جویانه به همراه داشته و باید جهان اسلام به اصولی که این قدرت را خلق کرده، ثابت قدم باشد و عقلانیت، معنویت، شجاعت و وحدت کلمه در حوزه کلام خدا، پیامبرعظم(ص) و اهل بیت او ایفا کنند.

شهید سید حسن نصرالله پرچمدار عزت دنیای عرب و وحدت ملی در لبنان بود

حجت الاسلام ابوترابی فرد در خطبه اول نیز گفت: پیامبر اکرم (ص) در مقام تبیین بنیان‌های نظری، اخلاقی و رفتاری یک انسان در تراز و آراسته به ایمان و تربیت یافته در مدرسه عقل، علم و وحی و انسانیت که دارای نظام معرفتی استوار و مبتنی بر اصول است، به ویژگی‌های ۱۰ گانه اشاره می‌فرمایند و از نظر پیامبر (ص)، برای ایستادن بر قله بلند ایمان باید از همه ظرفیت خویش بهره گرفت و به این خصائص آراسته شد.

وی افزود: چهره علمای پیشگام در مدرسه اهل بیت، ترسیم این ویژگی‌های ۱۰ گانه است و همه شخصیت‌هایی که در راه پیامبر (ص) و پیروان او حرکت جهان اسلام را تبیین کردند، به این خصائص برجسته و عزت آفرین آراسته هستند. امام بزرگوار به این آیین آراسته است و رهبر معظم انقلاب هم فریادرس این خصائص در عصر حاضر و دنیای تهی از ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: رهبر بزرگ، نستوه، شجاع، عالم، اقتدار آفرین حزب الله شهید سیدحسن نصرالله، یک عالم شکل گرفته در این تراز است که در انوار پرفروغ اسلامی سرسبز شد و در جهان اسلام سایه گسترد. این شخصیت برجسته در طول بیش از سه دهه مدیریت، فرماندهی نهاد علمی، اخلاقی، سیاسی و نظامی حزب الله، این شجره طیبه رویده را به بوستان قرآن و عترت تبدیل کرد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: او به عنوان بازوی قدرتمند رهبر فرزانه جهان اسلام در برافراشتن خیمه اسلام در جهان اسلام نقش بی بدیلی ایفا کرد و تجسم ارزش‌های والا و ۱۰ گانه بود.

وی با اشاره به سخنان «ژان ژاک روسو» در کتاب خود، گفت: این اندیشمند به این موضوع اشاره دارد که عظمت دروغین با عناوین ظاهری ممکن است مردم را فریب داده و رابطه‌ای موقت بین آنها ایجاد کند. اما فقط عقل و حکمت می‌تواند این رابطه را برقرار و پایدار نگه دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه تجلی عظمت برآمده از عقلانیت و حکمت امروز در رهبران برجسته مقاومت و سید مقاومت مشاهده می‌شود، تصریح کرد: اینکه این رهبر هوشمند در جهان عرب با مذاهب مختلف به عنوان پرچمدار مقاومت شناخته می‌شود و او را پرچمدار عزت دنیای عرب و وحدت ملی در لبنان می‌دانند، نشانه شجاعت و حکمت و معنویت اوست.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: در اندیشه ناب دینی، خصائصی که پیامبر اعظم(ص) برای مومن در تراز ذکر کردند، علم، عمل، وارستگی از گناه، اجتهاد، سعی، تلاش، خستگی ناپذیر، صبر، یقین، رضا به حکمت الهی است که این ویژگی‌ها هر انسانی را به نماد انسانی دارای ارزش‌های انسانی تبدیل می‌کند.

وی یادآور شد: امروز شیخ حسن نصرالله‌ها، هنیه‌ها، سنوارها، نیلفروشان‌ها و دیگر مجاهدان، نماد ایستادگی برای رضایت حق هستند و این مجاهدت برای سعادت انسان و توسعه سعادت در جاده انسانی است. مبارزه با ظلم، ستم، بسط عدالت اجتماعی، دفاع از حقوق مظلومان و ستمدیدگان، رفعت به بندگان خود، هدایت و رستگاری از جمله محورهای مدرسه حکمت، عقلانیت و حکمت است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.