هیچ سازمانی حق محاکمه مردم لبنان به خاطر دفاع از ملت خود را ندارد

خبرگزاری مهر جمعه 27 مهر 1403 - 15:25
مشگین‌شهر- امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: هیچ سازمان بین‌المللی حق محاکمه مردم مظلوم فلسطین و لبنان را به خاطر دفاع لز کشور و ملت خود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با دعوت آحاد مردم به رعایت تقوای الهی در سخنانی با اشاره به فرازی از بیانات رهبر مقام انقلاب در نماز جمعه نصر اظهار کرد: منطق مقاومت منطق شرع و قانون و عقلانیت و طبق همه قوانین حقوق بین‌المللی است و بر طبق کنوانسیون‌ها و قوانین بین المللی هر ملتی حق دارد از خانواده و کشور و منافع خود در برابر متجاوز دفاع کند.

وی با بیان اینکه هیچ سازمان بین‌المللی حق محاکمه مردم مظلوم فلسطین و لبنان را بخاطر دفاع از کشور و ملت خود ندارد، افزود: بر اساس نص صریح نبوی هر مسلمانی به فکر مظلوم و مسلمان و برادر خود نباشد، مسلمان نیستند.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: در حقیقت دفاع از مظلوم انجام وظیفه است در برابر ظلم به مسلمان، قانون و منطق جهان هم همین است.

حجت‌الاسلام باوقار در سخنانی گفت: طبق نظر فقهای شیعه در مکتب ما ۲ جهاد است، اولی جهاد ابتدایی که در این جهاد نیاز به اذن امام و نایب امام دارد و دومی جهاد دفاعی که در آن هیچ شرطی برای جهاد ندارد و در این جا باید دفاع نمود و نیاز به اجازه کسی نیست.

وی ادامه داد: حکم جهاد در آیات الهی و قانون اساسی در دفاع از همه حقوق مسلمانان در برابر متجاوزگر تصریح شده است و نیز طبق استنادات حقوق و کنوانسیون‌های بین‌المللی فلسطین و گروه‌های مقاومت حق دفاع از خود و ملت خود را دارند و حق دفاع در برابر جنایات رژیم اشغالگر حق مردم فلسطین و لبنان و گروه‌های مقاومت امری پسندیده است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر از جوسازی و ایجاد شبه قلم به دستان مزدور در فضای مجازی در چرایی کمک کشورمان به جبهه مقاومت شدیداً انتقاد کرد و گفت: بر طبق اصل ۱۵۴ قانون اساسی و حقوق بین المللی دفاع از مظلوم در آن تاکید شده است.

حجت‌الاسلام باوقار در ادامه با عرض تسلیت و تعزیت شهادت جمعی فرماندهان شهدای محور مقاومت و مستشاران سپاه خاطرنشان کرد: حرکت شهدای مقاومت و معارف دینی موتور محرک و پیشران مجاهدان اسلام کمک می‌کند و به تکلیف خود عمل می‌کنند و در انجام این تکلیف دینی چه پیروز و شهید شوند در حقیقت عمل به تکلیف کردند و لزوم حفظ عزت و عدم پذیرش ذلت یک اصل در دین ما است و تاکید سید الشهدا است.

وی تصریح کرد: شهادت برای شهدا کرامت و فوز عظیم الهی و بالاترین مرگ در دفاع از راه حق و مظلوم شهید شدن است چرا که مقاومت در برابر ظالمان و متجاوزگران حق قرآنی است و شهادت و ایثارگری و فداکاری بر اساس آیات قرآن حرکتی است برای تحقق عدالت و انشاالله امید و پیروزی برای جبهه اسلام است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.