رانش باطله های «کارخانه زغال سنگ البرز» عامل سیاه شدن رودخانه روستای آهنگر کلای قائمشهر

رکنا جمعه 27 مهر 1403 - 15:50
رکنا:عطالله کاویان مدیرکل محیط زیست مازندران در واکنش به آلودگی آب رودخانه روستای آهنگر کلای قائمشهر گفت: منبع آلودگی آب رودخانه شناخته شده و در مسیر پیگیری قانونی از طریق دادسرای استان در دست پیگیری است.
رانش باطله های «کارخانه زغال سنگ البرز»  عامل سیاه شدن رودخانه روستای آهنگر کلای قائمشهر

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ویدئویی از سیاه شدن آب رودخانه روستای آهنگرکلای قائمشهر در فضای مجازی منتشر شده است. کاویان، مدیرکل محیط زیست مازندران، در پیگیری خبرنگار اجتماعی رکنا درباره این موضوع گفت: رانش باطله‌های کارخانه زغال‌سنگ البرز که در کنار رودخانه این روستا دپوشده بوده، به بستر رودخانه منجر به آلودگی و سیاه شدن رنگ آب شده است.

کاویان در ادامه با اشاره به اقدامات قانونی در این زمینه گفت: پس از بازدید از رودخانه و شناسایی منبع آلودگی، با همراهی دادستانی محترم استان، مراحل شکایت قانونی علیه این کارخانه آغاز شد.

او افزود: از فردا پرونده آلودگی محیط زیستی این کارخانه در جریان خواهد افتاد و مطابق قانون به جرائم صورت‌گرفته رسیدگی خواهد شد.

گفتنی است، رانش باطله‌های کارخانه زغال‌سنگ" به معنای حرکت یا سقوط مواد زائد و بی‌ارزش (باطله) تولیدشده توسط کارخانه زغال‌سنگ به سمت رودخانه یا محیط زیست است. این باطله‌ها معمولاً شامل سنگ‌ها، خاک و سایر مواد معدنی هستند که در فرآیند استخراج و فرآوری زغال‌سنگ تولید می‌شوند. اگر این مواد به رودخانه ریخته شوند، می‌توانند باعث آلودگی آب و تغییر رنگ آن شوند.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.