اظهارات میقاتی علیه قالیباف تکذیب شد

افکار نیوز جمعه 27 مهر 1403 - 16:03
یک منبع ایرانی نزدیک به رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد اظهاراتی که از وی درباره آتش بس در لبنان نقل شده به هیچ وجه درست نیست.

یک منبع نزدیک به محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به شبکه المیادین گفت: آنچه از قالیباف درباره آتش بس در لبنان نقل شده به هیچ وجه درست نیست. مواضع قالیباف در قبال تحولات لبنان بسیار واضح و صریح است.

این منبع اعلام کرد: قالیباف در مواضع خود تاکید کرد آنچه که دولت و مقاومت در لبنان درباره آتش بس آن را تایید می‌کنند ایران نیز همان را تایید خواهد کرد.

این منبع به المیادین گفت: هدف از همکاری با اروپا کمک به رسیدن به توافق آتش بسی است که دولت و مقاومت در لبنان آن را تایید می‌کنند.

پیش از این دفتر نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان اعلام کرد که میقاتی از اظهارات محمد باقر قالیباف که گفته است تهران آماده مذاکره با فرانسه درباره اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است، تعجب می‌کند و آن را مداخله آشکار در امور لبنان می‌داند.

دفتر میقاتی تاکید کرد موضوع مذاکره درباره اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت بر عهده دولت لبنان است و همه باید در این راستا حمایت کنند.

دفتر میقاتی اعلام کرده که وزارت خارجه، کاردار سفارت ایران را در خصوص اظهارات قالیباف احضار خواهد کرد.

پیش از این «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت انجام عملیات «وعده صادق ۲»، بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی به لبنان تاکید کرد.

روزنامه فیگارو چاپ فرانسه نوشته بود: «رئیس مجلس ایران گفته ایران آماده مذاکره با پاریس درباره آتش‌بس در لبنان است.»

این مصاحبه در حاشیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ژنو سوئیس انجام و شامگاه پنجشنبه منتشر شده است.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوالی درباره عملیات وعده صادق ۲ که در آن پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت، گفت: تاریخ به ما آموخته که رژیم صهیونیستی تنها زبان زور را می‌فهمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با برشمردن تجاوزات نظامی رژیم صیونیستی تصریح کرد: این رژیم به نمایندگی دیپلماتیک ما در سوریه حمله کرد و شماری از مقامات بلندپایه ایرانی را به شهادت رساند. به‌رغم پاسخ ما در عملیات وعده صادق، این رژیم اسماعیل هنیه را در حالی‌که میهمان ما در یک مراسم رسمی بود، در تهران ترور کرد.

قالیباف تاکید کرد: اگر پاسخ نمی‌دادیم، رژیم صهیونیستی به حمله به ما ادامه می‌داد.

قالیباف طی حضور در ژنو از پارلمان‌های جهان خواست اقدام عملیاتی علیه جنایات رژیم صهیونیستی انجام دهند و مسیری امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق جنگ زده لبنان و غزه باز کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از حضور در ژنو، سفر یک‌ روزه‌ای را به بیروت داشت و از مناطقی که رژیم صهیونیستی آن‌ها را هدف قرار داده بود، بازدید کرد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.