لایحه پرسپولیس علیه بیرانوند با ارجاع به حرکت جنجالی در دربی ۱۰۰

خبرآنلاین جمعه 27 مهر 1403 - 16:16
باشگاه پرسپولیس در لایحه جدید خود برای اعتراض به رای پرونده صادر شده پرونده علیرضا بیرانوند، اشاره کرده که او پیش از این سوءسابقه داشته است و به همین خاطر نباید محرومیتش تعلیق می‌شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از صدور رای پرونده علیرضا بیرانوند توسط کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس رسما به این رای اعتراض کرد و لایحه دفاعی خود را یه کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ارائه کرده است. حالا ایسنا درباره این لایحه به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها به سوءسابقه بیرانوند در پرونده‌های انضباطی قبلی او اشاره کرده‌اند.

به نقل از ایسنا، بر همین اساس، پرسپولیس در بخشی از لایحه خود، به حرکت علیرضا بیرانوند بعد از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس برابر استقلال در داربی ۱۰۰، اشاره دارد که در آن بیرانوند با انگشت خود عمل بریدن سر را نشان می‌دهد که بعد از بازی هم این کار او با شکایت باشگاه استقلال همراه بود و کمیته انضباطی او را جربمه کرد.

در رای کمیته انضباطی آمده بود: «در خصوص شکایت باشگاه استقلال از علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم پرسپولیس بابت رفتار ایشان پس از بازی دو تیم در تاریخ سوم اردیبهشت ماه و در هفته بیست‌وهفتم رقابت های لیگ برتر، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده که مبین به رفتار غیر ورزشی متشکی پس از پایان مسابقه دو تیم است، لذا به استناد ماده ۶۴ مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۷ و با در نظر گرفتن سوابق بازیکن فوق الذکر با رعایت ماده ۹۴ از مقررات، بیرانوند به یک جلسه محرومیت تعلیقی به مدت یک سال و پرداخت مبلغ ۳ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. محرومیت تعلیقی قطعی و جریمه نقدی غیرقابل اجرا و قابل تجدیدنظرخواهی در مدت ۷ روز پس از ابلاغ در کمیته استیناف است.»

حالا باشگاه پرسپولیس مدعی است، کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال بر اساس مواد قانونی کمیته انضباطی این فدراسیون محرومیت ۴ ماهه بیرانوند را تعلیقی اعلام کرده، درحالی که حکمی می‌تواند تعلیقی شود که خاطی پیش از آن سوءسابقه نداشته باشد اما بیرانوند پیش از این در پرونده‌هایی نظر حرکتش در داربی، با محکومیت روبه‌رو بوده است.

بیشتر بخوانید:

257 251

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.