یونیفل: ۵ بار عامدانه در لبنان هدف قرار گرفته‌ایم

صدا و سیما جمعه 27 مهر 1403 - 18:07

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفل) بعد از حملات مکرر ارتش اسرائیل به نیروهای این سازمان اعلام کرد یونیفل چند بار طی بازه اخیر عامدانه هدف حمله قرار گرفته است.

یونیفل: ۵ بار عامدانه در لبنان هدف قرار گرفته‌ایم

تحلیلگران صهیونیست: نابود کردن حزب الله امکان پذیر نیست

گایل شورش - مسئول سابق در موساد: میزان آتش حزب الله به روی شمال و مناطق دیگر به من اجازه نمی دهد که تایید کنم که ما می توانیم حزب الله را نابود کنیم. معتقدم ارزیابی ما از قدرت و توانایی حزب الله نادرست بوده است. اگرچه توانستیم رهبران حزب الله را هدف قرار دهیم اما تا رسیدن به اهداف اعلامی راه زیادی داریم. حزب الله یک جنبش اجتماعی و اقتصادی در لبنان و بخشی از مجلس لبنان است. نابودی حزب الله برای ما مهم است اما امری غیرممکن است.

 

 

نماینده فرانسوی در پارلمان فرانسه : چه زمانی می خواهید برای تحریم اسرائیل قطعنامه صادر کنید

نادژ ابومانگلی، نماینده حزب "فرانسه تسلیم ناپذیر-جبهه نوین مردمی" در پارلمان فرانسه گفت : به چندین پایگاه حمله شد و پنج نیروی صلحبان بر اثر شلیک عمدی ارتش اسرائیل مجروح شدند. سازمان ملل متحد ضمن رد باج خواهی نتانیاهو گفت نیروهای حافظ صلح سر جایشان خواهند ماند. ما از این تصمیم استقبال می کنیم و به نیروهای سازمان ملل از جمله هفتصد سرباز فرانسوی که در خط مقدم و برای تضمین حفظ صلح تلاش می کنند ادای احترام می کنیم. وزارتخانه شما روز پنجشنبه تأیید کرد لبنان نمی تواند به غزه دیگری تبدیل شود. بپذیرید که تخریب و نابودی غزه نفرت انگیز هست. 

 

 
 

 از بیمارستان ها،اردوگاه آوارگان و مدارس غزه گرفته تا شمال لبنان؛ هیچ کس و هیچ چیزی در امان نیست. صحنه وحشتناک افرادی که زنده زنده در حیاط بیمارستان الاقطی می سوزند موجب می شود خون در رگ های انسان منجمد شود. این همان چیزی که لفاظی جنگ تمدن ها را به غیر انسانی شدن کامل دیگری تبدیل می کند. نه، این جنگ علیه حزب الله و حماس نیست. نتانیاهو جنگ برتری طلبی را علیه مردم فلسطین و لبنان به راه انداخته است. چه جنایات دیگری باید رخ بدهد تا شاهد امید به بیداری وجدان و خیزش اخلاقی قدرت های غربی متحد با اسرائیل باشیم؟ روز جمعه سفیر احضار شد. اقدامات ( فرانسه ) در قبال نسل کشی در ( غزه ) هیچ هست. در اروپا، اسپانیا زمینه برای ( مقابله با نسل کشی ) هموار شده و این در حالی است که فرانسه در این زمینه عقب مانده است. چه زمانی می خواهید برای تحریم اسرائیل قطعنامه صادر کنید؛ از لبنان حمایت کنید و کشور فلسطین را به رسمیت بشناسید ؟ در تاریخ جنبش‌های آزادی‌بخش مردم، این پیروزی نظامی نیست که تفاوت را ایجاد می‌کند، بلکه غالباً شکست اخلاقی ظالم است. ما آنجا هستیم. بنابراین برای صلح و کرامت اقدام کنید.

 

 

ممانعت اسرائیل از ورود آژانس‌های درمانی سازمان ملل به غزه
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ورود همه تیم‌های درمانی و بهداشتی وابسته به این سازمان به غزه جلوگیری می‌کند.

یونیفل: ۵ بار عامدانه در لبنان هدف قرار گرفته‌ایم

 
 
عطوان: آنچه در جبالیا و غزه رخ می‌دهد، هولوکاست واقعی است
روزنامه نگار مشهور عرب تاکید کرد کشتارها در جبالیا و غزه و زنده سوزاندن کودکان، یک هولوکاست واقعی است. 
عبدالباری عطوان در مقاله‌ای در روزنامه اینترنتی رای الیوم، نوشت: فلسطینیان در شمال نوار غزه اشغالی، به معنای واقعی کلمه با جنگ نسل کشی روبرو هستند و ارتش اسرائیل، مردم این منطقه را داخل خانه‌هایشان، در خیابان‌ها و در بیمارستان‌ها، زنده زنده می سوزاند و هر جنبده ای را به ویژه در شهر جبالیا که مردم آن به سرسختی در مقاومت و مقابله با نظامیان اشغالگر و جنگیدن تا پای شهادت معروف هستند، هدف قرار می دهد. جبالیا شبیه شهر جنین و اردوگاه نورشمس در طولکرم در کرانه باختری و الحدیده در یمن و النبطیه در جنوب لبنان است.
 
یونیفل: ۵ بار عامدانه در لبنان هدف قرار گرفته‌ایم
 
تصاویری از محل جنایت نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا
مرکز اطلاع رسانی فلسطین تصاویری از محل جنایت دیروز (پنجشنبه) نظامیان رژیم صهیونیستی در مدرسه «ابو حسین» در اردوگاه جبالیا منتشر کرد که در نتیجه آن ۲۵ فلسطینی شهید و ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.
 
 
 
تعداد شهدای غزه به ۴۲۵۰۰ نفر رسید
وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۳۷۸ روز از جنگ، از افزایش آمار شهدا به ۴۲۵۰۰ و زخمی‌ها به ۹۹۵۴۶ نفر خبر داد.  به گفته این وزارتخانه، ارتش اشغالگر اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته دست به چهار جنایت دیگر علیه غیرنظامیان زده که ۶۲ شهید و ۳۰۰ مجروح به دنبال داشته است. آمار شهدا، شامل بیش از ۱۰ هزار پیکر مطهری که زیر آوار ساختمان‌ها مانده و نیرو‌های امدادی امکان تفحص و بیرون کشیدن آنها را ندارند، نمی‌شود.
 
 
 
تصاویری از تظاهرات گسترده در امان
الجرمق تصاویری از تظاهرات گسترده در امان پایتخت اردن در اعتراض به ادامه جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان منتشر کرد.
 
 
مقاومت اسلامی عراق:یک هدف حیاتی در شمال سرزمین های اشغالی را هدف قرار دادیم
صابرین نیوز گزارش داد :"مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای اعلام کرد صبح امروز با استفاده از پهپاد به یک هدف حیاتی در شمال سرزمین های اشغالی حمله کردیم".
 
یونیفل: ۵ بار عامدانه در لبنان هدف قرار گرفته‌ایم
 
مقاومت در میانه ویرانی ها
جمعیت پیام های فرهنگی در بیروت تلاش می کند از نقاط ضعف، عناصر قدرت بسازد. آنها به علت اینکه صاحبان این سرزمین هستند، خود را در نقطه قوت می بینند.
فعال اجتماعی - زن1: فرزندان امروز حامل نور صبر و پایداری و مقاومت هستند. این سرزمین از ماست و در ان می مانیم.
اینها حکایت سرزمین و پایداری و مقاومت و جانفشانی و پیروزی است که انشاالله به زودی شاهد آن خواهیم. این ها حکایات ما هستند که از وسط ویرانه ها به نسل بعد منتقل می کنیم. ما به پدران و مادران این پیام را داریم که حکایت مقاومت و پایداری را برای کودکانشان روایت کنند تا روحیه آنها را بالا برند.
 
 
القسام یک تانک مرکاوای ارتش اشغالگرا را منهدم کرد
به گزارش الجزیره گردان های القسام اعلام کرد تانک مرکاوای صهیونیستی را با گلوله آل یاسین 105 در نزدیکی مدرسه شادیه در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادیم.
 
یونیفل: ۵ بار عامدانه در لبنان هدف قرار گرفته‌ایم

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.