فرش از عناصر اصلی هویتی اراک است / آغاز مرمت بازار تاریخی شهر با اعتبار ۱۰۰ میلیاردی

خبرگزاری ایسنا جمعه 27 مهر 1403 - 18:29
استاندار مرکزی گفت: روند مرمت بازار تاریخی اراک با اعتبار تقریبا ۱۰۰ میلیارد تومانی آغاز شده تا بازار را به موقعیت مناسب و شکوفای گذشته‌اش برگردانیم.

فرزاد مخلص الائمه، جمعه، ۲۷ مهر ماه در رویداد فرش و معماری بازار تاریخی اراک اظهار کرد: بازار اراک، بزرگترین بازار یک راسته سرپوشیده جهان و قطب تولید و تجارت فرش در منطقه است.

وی با بیان اینکه فرش جایگاه خود را در سبد زندگی مردم از دست داده است، افزود: متاسفانه امروزه بازار اراک را آن بازار قدیمی که سرتاسر بوی فرش می‌داد نمی‌بینیم. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: چندی قبل قراردادی فی ما بین اداره‌کل میراث فرهنگی، اداره‌کل‌ اوقاف، شهرداری، فرمانداری، دادستانی و کسبه بازار منعقد شد تا هرچه ممکن است برای مرمت و سر و شکل دادن به وضعیت بازار و ارتقا وضعیت میراثی بازار تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه باعث پیشرفت جوامع می‌شود، هویت جامعه است، گفت: بایستی عناصر مثبت هویتی جامعه را شناسایی کنیم.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه اراک و استان مرکزی سرشار از عناصر هویتی متعدد است، اظهار کرد: فرش جزو عناصر هویتی اصلی شهر اراک است و برای حفظ این عنصر هویتی باید تلاش کنیم. فرش اراک عنصری است که می‌تواند ما را از سایر شهرها و مناطق متمایز کند. 

استاندار مرکزی افزود: روند مرمت بازار تاریخی اراک با اعتبار تقریبا ۱۰۰ میلیارد تومانی آغاز شده تا بازار را به موقعیت مناسب و شکوفای گذشته‌اش برگردانیم.

وی ادامه داد: برای مرمت بازار اراک، ضرورت دارد تا کسبه و هیات امنای بازار که جزو شورای راهبری تفاهم نامه هستند، همراهی ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دومین رویداد «فرش و معماری» با آثار هنری از مهدی مهاجرانی و سمیه صالحی در سرای نوذری بازار تاریخی اراک برگزار شد.

فرش از عناصر اصلی هویتی اراک است/آغاز مرمت بازار تاریخی شهر با اعتبار ۱۰۰ میلیاردی

فرش از عناصر اصلی هویتی اراک است/آغاز مرمت بازار تاریخی شهر با اعتبار ۱۰۰ میلیاردی

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.