افزایش ضریب امنیت محیط بانان با کمک تجهیزات نوین

صدا و سیما جمعه 27 مهر 1403 - 18:37

افزایش ضریب امنیت محیط بانان با کمک تجهیزات نوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرهنگ جمشید محبت‌خانی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما افزود: امسال ۶ نفر از محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست در درگیری با شکارچیان مجروح و زخمی شده اند، در ۴ دهه گذشته تاکنون ۱۵۱ نفر از محیط بانان جان باخته یا شهید شده اند، ۳۹ نفر به عنوان شهید در بنیاد شهید احراز شده اند بقیه محیط بانان به عنوان جان باختگان خدمت شناخته شده اند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه افزود: در سال‌های اخیر با اقدامات پیشگیرانه اجتماعی و وضعی که صورت گرفته است ضریب امنیت جان محیط بانان بالاتر رفته است.

افزایش ضریب امنیت محیط بانان با کمک تجهیزات نوین
محبت خانی ادامه داد: سه سال پیش آخرین جانباختگان محیط بانی، ۲ نفر از همکاران ما در استان فارس بودند که یکی از آنها به عنوان محیط بان و دیگری همیار محیط بان در درگیری با شکارچیان مسلح جان خود را از دست دادند.
او گفت: در چند سال اخیر سازمان حفاظت محیط زیست با افزایش تجهیزات نوین و آموزش به محیط بانان در حوزه پیشگیری از درگیری و آسیب به محیط بانان موفق شده است مانع از جان باختن محیط بانان شود.

افزایش ضریب امنیت محیط بانان با کمک تجهیزات نوین
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در زمان حاضر ۳۰ درصد از مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست مجهز به دوربین‌های مداربسته شده است، از طریق دوربین‌های هوشمند، شکارچیان متخلف شناسایی و بازداشت می‌شوند در نتیجه درگیری‌ها کمتر شده است. علاوه بر آن در همه استان‌ها امکان استفاده از پهباد را داریم.
آموزش محیط بانان نیز یکی دیگر از مواردی بود که سرهنگ محبت خانی نقش آن را در کاهش آسیب‌های محیط بانان مهم ارزیابی کرد و گفت: برای این مهم مرکز آموزش محیط بانان درکرج راه اندازی شد و نتایج چشم گیری به دنبال داشت از جمله این نتایج، افزایش آمار‌های کشفیات سازمان حفاظت محیط زیست، ارتقا و افزایش حفظ و حراست از حیات وحش و کاهش درگیری چهره به چهره محیط بانان با شکارچیان و قاچاقچیان بوده است.
او در پایان تاکید کرد: در نظر داریم با هدف افزایش ضریب امنیت محیط بانان، تا پایان سال از تجهیزات نوین بیشتری برای کاهش درگیری شکارچیان و محیط بانان استفاده کنیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.