واریز معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان؟!

فرارو شنبه 28 مهر 1403 - 00:07

در صدور احکام بازنشستگی کوتاهی‌هایی رخ داده و سازمان برنامه و بودجه به حساب ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته مبلغی علی‌الحساب واریز کرده که شامل ۷۰۰ هزار نفر از آنان نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که در برنامه هفتم پیش‌بینی شده است. همچنین در بودجه سال جاری، دولت مبلغ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی را پرداخت خواهد کرد.

نجفی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به موازات دولت، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را اجرا خواهد کرد. بر اساس این طرح، تا سال ۱۴۰۳ حقوق بازنشستگان به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و در بازه زمانی ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۵، هر سال ۳۰ درصد به آن افزوده خواهد شد تا در نهایت، حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز برسد.

وی همچنین بار مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را ۷۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که قرار است از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده تأمین شود. او یادآور شد که از این مبلغ، ۵۰ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است. با این حال، در صدور احکام بازنشستگی کوتاهی‌هایی رخ داده و سازمان برنامه و بودجه به حساب ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته مبلغی علی‌الحساب واریز کرده که شامل ۷۰۰ هزار نفر از آنان نشده است.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس از احتمال طرح مسئله‌ای علیه رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد. او تأکید کرد که منابع اعتباری لازم برای این طرح تأمین شده و به تصویب سران قوا رسیده است تا اجرایی شود.

وی افزود که در صورت کمبود منابع، امکان پیش‌بینی و تعریف منابع مورد نیاز در قانون بودجه وجود دارد.

تاریخ اجرای احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان کارگری استان تهران گفت: ما درخواست داشتیم طوری همسان‌سازی بازنشستگان انجام شود که همه بازنشستگان چه حداقل‌بگیر و چه سایر سطوح از مزایای آن بهره‌مند شوند.

علی اکبر عیوضی، عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان کارگری استان تهران در مورد متناسب‌سازی و نشست‌هایی که در روز‌ها و هفته‌های اخیر با مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شده؛ می‌گوید: آنچه بازنشستگان کارگری از متناسب‌سازی می‌خواستند با آن مصوبه‌ای که مجلس در این رابطه داشت، تا اندازه‌ای همخوانی ندارد. ما درخواست داشتیم طوری همسان‌سازی انجام شود که همه بازنشستگان –چه حداقل‌بگیر و چه سایر سطوح- از مزایای آن بهره‌مند شوند و برای همه بازنشستگان آورده داشته باشد. در نهایت با پیگیری‌های انجام شده، مجلس یک طرح دو فوریتی به مجلس داد که امیدواریم کار سریع‌تر انجام شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا تا قبل از پایان سال کار به سرانجام می‌رسد؛ گفت: متناسب‌سازی تکلیف برنامه هفتم از آغاز ۱۴۰۳ است و باید از فروردین اجرایی می‌شد؛ حتماً باید انجام شود و با توجه به اینکه آقای میدری وزیر کار اعلام کرده منابع متناسب‌سازی برای تامین اجتماعی فراهم شده و معاون اول رئیس جمهور اعتبار به این منظور اختصاص داده، انشالله به زودی، در واقع خیلی زود، شاهد صدور احکام بازنشستگان و پرداخت معوقات خواهیم بود.

این فعال صنفی در پایان گفت: در این مدت، کانون عالی بازنشستگان و تشکل‌های صنفی بازنشستگان، پیگیری‌های بسیار انجام داده‌اند؛ خوشبختانه تا امروز منابع برای تامین اجتماعی گرفته‌اند و بنابراین امیدواریم به زودی شاهد صدور احکام حقوقی جدید بازنششستگان باشیم.

خبر خوش آخرهفته برای بازنشستگان/ ۹میلیون امروز ۲۷ مهرماه واریز شد

حقوق مهرماه بازنشستگان تأمین اجتماعی درحال واریز است.

حقوق مهرماه بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق زمان‌بندی و بر اساس حروف الفبا پرداخت خواهد شد. این روند از ۲۱ مهر با واریز مستمری بازنشستگان با نام خانوادگی «الف» آغاز شده و به تدریج برای سایر حروف الفبا ادامه پیدا کرده است. امروز حقوق بازنشستگان ب، پ، ت، ث واریز شده است.

پرداخت حقوق‌ها تا پایان ماه یعنی ۳۰ مهر ادامه خواهد داشت، و بازنشستگان همکار تأمین اجتماعی به عنوان آخرین گروه، در این تاریخ حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

رقم حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ و نیرو‌های مسلح و سایر دستگاه‌های اجرایی از این قائده مسنثنی نیست و شامل افزایش ۲۰ درصدی شده‌است. این افراد به تناسب سنوات خدمتشان حقوق دریافت کرده و مبلغ ۹ میلیون تومان صرفا حداقل دریافتی است. این در حالی است که حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ مبلغ ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.