(ویدئو) کف‌های سمی سطح رودخانه مقدس هندوها را پوشاند

فرارو شنبه 28 مهر 1403 - 09:27

 

خبرگزاری رویترز تصاویر پهپادی از رودخانه یامونا در هند را که توسط یک کف غلیظ و شوینده‌مانند، پوشانده شده را منتشر کرده است.

به گزارش فرارو، این تصاویر که توسط پهپاد‌ها روز جمعه ۲۷ مهر ماه ثبت شده باعث نگرانی گسترده در مورد بدتر شدن بحران آلودگی آب در هند شده است.

بنا بر این گزارش وجود این کف غلیظ که رودخانه را پوشانده به موضوعی تکراری تبدیل شده است و سلامت و رفاه میلیون‌ها نفر را که در حاشیه رودخانه یامونا زندگی می‌کنند را تهدید می‌کند.

تولید روزانه ۳.۶ میلیارد لیتر فاضلاب در دهلی‌نو، یک تهدید زیست‌محیطی قابل توجه است و کمتر از نیمی از آنها تصفیه موثری دارند. در نتیجه، زباله‌های تصفیه‌نشده باقی‌مانده روزانه به رودخانه یامونا ریخته می‌شود.

رودخانه یامونا، یک آبراه مقدس برای هندو‌ها در قلب دهلی‌نو واقع شده است و پوشانده شدن آن با فوم غلیظ و شوینده‌مانند به منظره‌ای تکان‌دهنده تبدیل شده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.