تغییرات ناگهانی بازار ارز دیجیتال خریداران را تا مرز سکته برد

گسترش نیوز شنبه 28 مهر 1403 - 09:38
در فاصله دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ بازار رمز ارز ها تغییرات زیادی را پشت سر می گذارد. بیت کوین در رویای ۱۰۰ هزار دلاری شدن را در دارد؛ امیدوار است با روی کار آمده احتمالی ترامپ؛ به این رویا برسد و بازار رمز ارز ها را به طور کلی متحول کند.

امروز بازار ارز دیجیتال نوسانات نسبتا زیادی داشت. قیمت بیت کوین با قیمت ۶۸,۳۸ دلار  معادل ۴,۳۲۱,۴۷۳,۸۰۹ تومان خرید و فروش شد.  اتریوم؛ دیگر رمز ارز پر طرفدار بازار نیز با  قیمت ۲,۶۴۵ دلار معادل ۱۶۷,۲۹۵,۷۵۳ تومان مبادله شد. 

نام ارز          قیمت تغییرات روزانه تغییرات ماهانه معاملات روزانه
Bitcoin ۴,۳۲۶,۰۶۸,۷۹۲   ۰.۰۵% ۱۰.۲%  $۳۳.۴B
Ethereum ۱۶۷,۳۸۶,۲۳۸ ۰.۸۲%   ۱۰.۵% 
$۱۶.۷B
Tether USDt
۶۳,۲۹۴

۰.۰۲%

-۰.۰۵% 
$۵۵.۸B
BNB
۳۷,۸۳۲,۷۶۶
۰.۹%  ۷.۲۱% 
$۱.۶۱B
Solana ۹,۸۲۰,۸۳۳ ۲.۰۸%  ۱۴.۰% 
$۱.۷B
USDC ۶۳,۱۴۷  -۰.۰۰% -۰.۰۰%
$۵.۵۷B
XRP
۳۴,۵۶۵
۰.۲%  -۶.۳۳% 
$۹۶۵M
Dogecoin
۹,۰۶۲.۹
۹.۶۲% ۳۹.۷% 
$۲.۲B
Toncoin
۳۳۳,۳۵۳

۱.۶۷%

-۷.۴۵%
$۱۴۴M
TRON
۱۰,۰۲۸
-۰.۱۸%  ۵.۷۶% 
$۲۴۳M
BabyDoge 
۰.۰۰۰۲۱۴۱
۱۴.۷%  ۵۵.۵%
$۹۷.۳M

طبق اطلاعات منتشر شده؛ درآمد ارز ترون در سه ماه سوم سال ۲۰۲۴  به رکورد ۱۵۱.۲ میلیون دلار رسید که ۲۹ درصد افزایش نسبت به سه‌ماهه قبل را نشان می‌دهد. این رشد احتمالا به راه‌اندازی سان‌پامپ (Sunpump)، پلتفرمی برای عرضه میم کوین‌ها، نسبت داده می‌شود. فعالیت در سان‌پامپ از ۱۶ اوت (۲۶ مرداد) افزایش یافت و در دو هفته بعد به شدت صعود کرد.

ترون

بین ۱۶ تا ۳۱ اوت (۲۶ مرداد تا ۱۰ شهریور)، بیش از ۲۷۰.۳ میلیون ترکس (حدود ۴۲ میلیون دلار) سوزانده شد که تقریباً ۲۷ درصد از درآمد سه‌ماهه سوم ترون را تشکیل می‌دهد. حجم معاملات روزانه صرافی‌های غیرمتمرکز ۱۵۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح از سال ۲۰۲۲ رسید.

سرمایه بازار استیبل کوین‌ها در ترون نیزبا افزایش ۳ درصدی  به ۵۹.۹۷ میلیارد دلار رسید، که تتر ۹۸ درصد از آن را تشکیل می‌دهد. حدود ۵۱ درصد از کل تتر در گردش روی شبکه ترون قرار دارد.

کدخبر: 338355

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.