ماشین گلزنی با استقلال توافق کرد

گسترش نیوز شنبه 28 مهر 1403 - 09:47
سرانجام تکلیف نیمکت استقلال و جانشین نکونام مشخص شد و موسیمانه به طور رسمی قرارداد جدیدی را به امضا رساند. او و دستیارانش به زودی راهی تهران می شوند و در تمرینات شرکت خواهند کرد. آبی ها سه شنبه در یک دیدار سخت به مصاف النصر عربستان می روند. انتخاب سرمربی معتبر و رزومه داری نظیر موسیمانه کمی از تلخکامی های استقلال کم کرد و حالا شنیده می شود که مدیران قصد دارند خبر خوب دیگری به طرفداران بدهند.

گسترش نیوز - سهیل مافی: آبی های پایتخت در هفته هشتم رقابت های لیگ بیست و چهارم فوتبال کشور به مصاف تیم ذوب آهن رفتند. شاگردان محمد ربیعی با ارائه یک فوتبال منطقی و نمایشی کم اشتباه موفق به شکست میزبان خود شدند.

این مسابقه در ورزشگاه شهر قدس و با قضاوت امیر عرب‌براقی از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شد. غیبت حسین حسینی با تصمیم مدیران باشگاه و حضور ثابت خالدآبادی از جمله نکات قابل ذکر بازی محسوب می شود که بازخوردهای تندی نیز به همراه داشت. هواداران استقلال با حمایت از کاپیتان تیمشان، از خجالت مسئولان باشگاه درآمدند.

میزبان شروع خوبی در این مصاف داشت و با ارائه یک بازی مالکانه موقعیت های خوبی را روی دروازه حریف ایجاد کرد که فرصت سوزی مهاجمان مانع از پیش افتادن استقلال در نیمه اول شد. ذوب آهن کاملا منطقی بازی کرد و دقیقا می دانست که از این بازی چه می خواهد. ربیعی به خوبی استقلال را آنالیز کرده بود و از ضعف مدافعان کند استقلال استفاده کرد.

مجید علیاری در دقیقه ۵۶ و روی اشتباه سامان فلاح و رافائل سیلوا موفق به گلزنی شد تا تیم مهمان سیلی اول را به صورت آبی ها بزند. استقلال بر خلاف فصول گذشته، در این فصل با کلیت شیت غریبه شده و هر بازی دروازه خود را باز شده می بیند. البته این مسئله برای طرفداران استقلال بدل به یک امر طبیعی شده است.

استقلال در ادامه بازی برای جبران نتیجه با تعداد نفرات بیشتری به دروازه ذوبی ها یورش برد اما تلاش های آن ها به جایی نرسید. در یک غافلگیری دیگر، دروازه خالدآبادی برای بار دوم باز شد تا شب برای دوست داران استقلال به اتمام برسد. امید لطیفی این بار روی پاس زیبای آذرباد دروازه استقلال را باز کرد تا بار دیگر مشخص شود که استفاده از خط دفاع سه نفره کار هر کسی نیست.

سهراب بختیاری زاده تغییرات در ترکیب تیمش ایجاد کرد و نفراتی نظیر کوشکی و ماشاریپوف را به میدان فرستاد اما چیزی تغییر نکرد و در ادامه آبی ها گل سوم را نیز دریافت کردند تا شب کابوس وار بختیاری زاده و شاگردانش تکمیل شود.

تماشاگران در ورزشگاه شهر قدس حسابی از خجالت احمد شهریاری و فرشید سمیعی درآمدند و شعارهای تندی را علیه آن ها سر دادند. فریادهای «حیا کن، رها کن» به وضوح از سکوها به گوش می رسید و مشخص بود که طرفداران تا چه حدی از مدیریت باشگاه عصبانی هستند. شاید اگر هلدینگ پیش از آغاز فصل با نکونام قطع همکاری می‌کرد و همانند پرسپولیس از ابتدا با یک سرمربی رزومه دار فصل را استارت می‌زد، این همه چالش و ناکامی نصیب دوست داران استقلال نمی‌شد.

بلافاصله پس از اتمام بازی و قبول این شکست سنگین، رسانه رسمی باشگاه خبر توافق نهایی با پیتسو موسیمانه را اعلام کرد تا کمی از ناراحتی هواداران کاسته شود. موسیمانه با قراردادی یک ساله(!) با استقلال قرارداد بست و به زودی با همراهی دستیارانش راهی تهران خواهد شد. انتخاب یک سرمربی دارای کارنامه خوب و معتبر برای استقلالی ها خبر خوبی بود و می تواند آن ها را نسبت به ادامه فصل ترغیب کند، با این حال انتخاب آفریقایی مانع از ابراز نگرانی برخی از پیشکسوتان باشگاه نشد.

علی چینی، بازیکن اسبق باشگاه استقلال در خصوص آخرین وضعیت آبی ها گفت: «در شرایط فعلی که مردم به لحاظ وضعیت اقتصادی و گرانی‌های اخیر در شرایط بدی قرار گرفته‌اند تنها دلخوشی‌شان به استقلال و نتایج این تیم است که آنجا هم می‌خواهید از این مردم بگیرید. لطفاً بی‌خیال استقلال شوید و بگذارید این تیم در لیگ کار خودش را انجام بدهد. قطعاً حضور یک مربی خارجی در استقلال می‌تواند کمک کند تا این تیم در زمان باقی مانده تا پایان فصل نتایج مورد نظرش را بگیرد.»

بسیاری از کارشناسان فوتبال بر این باور هستند که استقلال علی رغم برخورداری از یک اسکواد خوب، هنوز در برخی پست ها دارای ضعف های آشکار است. پست مهاجم هدف یکی از همین پست ها محسوب می شود که طرفداران به شدت نسبت به عدم توجه مدیران به آن گلایه مند هستند.

گوستاوو بلانکو گلزنی را از یاد برده و عملکرد ضعیف او در فصل جاری همه را به ستوه آورده است. آرمان رمضانی نیز همین وضعیت را دارد و اصولا یک فوروارد گلزن محسوب نمی شود. با این تفاسیر جذب یک مهاجم هدف جدید از ضروریات استقلال به شمار می رود و از قضا موسیمانه نیز در آغاز کار خود از مدیران طلب یک بازیکن باکیفیت در این پست کرده است.

یکی از مهاجمانی مدنظر استقلال ایساک ساکسس به حساب می آید که اتفاقا در تابستان نیز از گزینه های هردو باشگاه محبوب پایتخت بود. ساکسس کارنامه خوبی دارد و به عنوان یک مهاجم گلزن می تواند مشکل اصلی استقلال را برطرف سازد. شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که موسیمانه نظر مساعدی در خصوص این بازیکن دارد و حالا هلدینگ مذاکرات ناتمام با ساکسس را از سر گرفته است. گفته می شود که روند مذاکرات به خوبی پیش رفته و توافقات ابتدایی نیز با بازیکن حاصل شده است.

ایزاک-ساکسس

ایزاک-ساکسس-1

 

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 338354

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.