شکست هشت‌تایی سرمربی استقلال، سوژه پرسپولیسی‌ها شد

برترین‌ها شنبه 28 مهر 1403 - 10:21
شکست هشت گله موسیمانه برابر النصر، سوژه پرسپولیسی‌ها شد.

پیتسو موسیمانه: در کارنامه خود سابقه فعالیت در لیگ عربستان را دارد و گفتنی است با تیم ابهای عربستان، مقابل تیم النصر صف آرایی کرده و با نتیجه عجیب ۸ - صفر، مغلوب این تیم شده است. این موضوع دستمایه شوخی و کری خوانی پرسپولیسی‌ها شده و آنها سعی می‌کنند سرمربی جدید آبی‌ها را به این طریق زیر سوال ببرند. آن هم در شرایطی که شاید اولین بازی که این سرمربی روی نیمکت استقلال می‌نشیند برابر یاران رونالدو باشد.

شکست هشت‌تایی سرمربی استقلال، سوژه پرسپولیسی‌ها شد

اما در واقعیت پیتسو موسیمانه پرافتخارترین مربی قاره آسیا محسوب می‌شود و رزومه پر بار او به شدت استقلالی‌ها را امیدوار کرده است تا اینکه تیمشان به روزهای اوج برگردد.

این مربی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ سرمربی سوپر اسپرت آفریقای جنوبی بود و سپس عضوی از کادرفنی تیم ملی آفریقای جنوبی شد و تجربه دستیاری کنار کارلوس آلبرتو پریرا را به کارنامه خود اضافه کرد. 

او از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ سرمربی تیم ملی کشورش بود  و سپس هدایت ماملدوی ساندوانز کشورش را برعهده گرفت و در سال ۲۰۱۶ قهرمان جام باشگاه‌های قاره آفریقا شد. او همچنین یک قهرمانی سوپر جام آفریقا را با این تیم تجربه کرد. این جدا از ۸ قهرمانی با این تیم در رقابت‌های داخلی این کشور بود.

او سپس راهی مصر و باشگاه الاهلی این کشور شد و دو قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا، یک قهرمانی لیگ، یک قهرمانی حذفی، دو قهرمانی سوپر جام آفریقا را با این تیم جشن گرفت.

او همچنین موفق شد باشگاه الاهلی عربستان را دوباره به سطح اول این کشور بازگرداند و تجربه حضور در الوحده امارات و تجربه کوتاه مدتی هم با ابها داشت.

او ۵ بار مربی سال کشورش و یک بار مربی سال قاره آفریقا هم شده است.

 

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.