بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در ایتالیا

خبرگزاری مهر شنبه 28 مهر 1403 - 10:54
ایتالیا در ۲۴ ساعت گذشته تحت تأثیر بارندگی‌های شدید و سیل قرار گرفته و هشدارهای خطر برای چندین منطقه در سراسر کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از یورونیوز، به گفته آتش نشانان ایتالیا در ۲۴ ساعت گذشته تحت تأثیر بارندگی‌های شدید و سیل قرار گرفته و هشدارهای خطر برای چندین منطقه در سراسر کشور صادر شده است.

در منطقه مرکزی امیلیا رومانیا، حداقل سه خانوار پس از طغیان رودخانه محلی از منازل خود به اماکن امن منتقل شدند.

رسانه‌های محلی روز شنبه گزارش دادند در منطقه ساحلی شمال غربی لیگوریا، یک مرد ۷۵ ساله بر اثر بارش شدید باران به دره‌ای در جنگل سقوط کرد و جان خود را از دست داد. سازمان حفاظت محیط زیست در این منطقه نسبت به خطر رگبار و رعد و برق و بارندگی استثنایی هشدار داد.

حرکت در شبکه‌های حمل و نقل ریلی نیز تا حدی مختل شد، به‌ویژه در شمال ایتالیا.

مقامات منطقه‌ای در مرکز توسکانی وضعیت اضطراری برای برخی از مناطق این منطقه مانند استان ساحلی لیورنو اعلام کردند، جایی که حداقل ۲۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی پس از طغیان سه رودخانه محلی زیر آب رفت.

در جنوب، حداقل هشت خانوار در استان‌های ناپل پس از فروریختن بخشی از یک ساختمان مسکونی به دلیل بارش‌های شدید، از محل تخلیه شدند.

پیش‌بینی می‌شود که هوا در سراسر ایتالیا در آخر هفته سخت باقی بماند. برای روز شنبه، اداره ملی حفاظت مدنی یک هشدار قرمز برای برخی از مناطق مرکزی امیلیا رومانیا و یک هشدار نارنجی برای ونتو، کالابریا، پولیا، سیسیل و بقیه امیلیا صادر کرد.

هشدار قرمز و نارنجی به ترتیب نشان دهنده بالاترین و دومین بالاترین سطح خطر هیدروژئولوژیک در سیستم هشدار چهار پارگی کشور است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.