کلاهبرداری ۹۶ میلیارد تومانی از ۱۳۲ نفر در تهران/ کیفرخواست متهمین صادر شد

الف شنبه 28 مهر 1403 - 11:35
دادستان تهران از صدور کیفرخواست متهمان یک پرونده کثیرالشاکی کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی صالحی با بیان اینکه این پرونده ۱۳ متهم (شامل ۹ شخص حقیقی و ۴ شخص حقوقی شامل شرکت‌های تحت مدیریت برخی از متهمان) و ۱۳۲ شاکی دارد؛ اعلام کرد: پرونده در یکی از نواحی دادسرای تهران رسیدگی و پس از صدو رکیفرخواست، به دادگاه ارسال شده است. 

وی افزود: مهم‌ترین عناوین اتهامی متهمان پرونده تشکیل و رهبری باند کلاهبرداری، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق تبلیغات گسترده در فضای مجازی، مشارکت در پولشویی عواید حاصل از جرم و همچنین موارد متعددی از انتقال مال غیر، معامله معارض، جعل اسناد و استفاده از سند مجعول است.

دادستان تصریح کرد: متهمان این پرونده در مجموع بیش از ۹۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و پولشویی از طریق جذب سرمایه‌های مردمی و تحصیل متقلبانه کالا از طریق صدور و تحویل چک‌های پرداخت نشدنی، مرتکب شده‌اند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.