فیلم خانه فوق زیبا و تاریخی دختر امیرکبیر در اصفهان ! / الان کافه شده باور می کنید ؟!

رکنا شنبه 28 مهر 1403 - 11:37
فیلمی از خانه همدم السلطنه با قدمت ۱۶۰ساله منتشر شد که اخیرا بازسازی شده است.
فیلم خانه فوق زیبا و تاریخی دختر امیرکبیر در اصفهان ! / الان کافه شده باور می کنید ؟!

همدم السلطنه ، که به عنوان همدم الملوک نیز شناخته می‌شود، دختر امیرکبیر و همسر ظل السلطان ، پسر ناصرالدین شاه قاجار است. او در تاریخ معاصر ایران نقش مهمی ایفا کرده و زندگی‌اش با وقایع تاریخی متعددی همراه بوده است.

خانه همدم السلطنه

خانه او که در محله‌های اطراف میدان نقش جهان واقع شده، دارای قدمتی ۱۶۰ ساله است. این خانه زیبا و تاریخی، با معماری منحصر به فرد خود، نمادی از دوران قاجار به شمار می‌رود.

امروزه، این خانه به کافه رستوران تبدیل شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند از فضای دلنشین و تاریخی آن بهره‌مند شوند. این مکان نه تنها محلی برای صرف غذا و نوشیدنی است، بلکه فرصتی برای تجربه تاریخ و فرهنگ غنی ایران نیز فراهم می‌آورد.

همدم السلطنه که بود؟

همدم‌السلطنه دختر امیرکبیر از زن دوم او عزت‌الدوله بود و به امر دایی‌اش ناصرالدین‌شاه به عقد مسعود میرزا ظل‌السلطان پسر ناصرالدین‌شاه درآمد. فرزندان او سلطان حسین میرزا جلال‌الدوله و کوکب‌السلطنه و شوکت‌السلطنه و عزیزالسلطنه بودند. وی در جوانی به سال ۱۲۹۶ قمری درگذشت.

همدم السلطنه

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.