چالش بزرگ اپل: باگ آیفون ۱۶ خریداران را شوکه کرد

افکار نیوز شنبه 28 مهر 1403 - 11:58
مشکلات کاربران حتی با نصب آخرین آپدیت iOS ۱۸ نیز بر قوت خود باقی است و حالا شرکت اپل با یک چالش جدی دست و پنجه نرم می کند.

بعضی از اعضای انجمن‌های مختلف وب‌سایت‌ها از وجود چندین باگ در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو اظهار شکایت کرده‌اند. این کاربران به این مشکل اشاره می‌کنند که گوشی‌هایشان به طور ناگهانی تا حدی فریز می‌شوند و دوباره راه‌اندازی می‌شوند. از سوی دیگر، برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که حتی اگر از هیچ اپلیکیشن خاصی در آیفون ۱۶ پرو یا ۱۶ پرو مکس استفاده نکنند، با این حال شارژ باتری گوشی‌هایشان به‌سرعت کاهش می‌یابد.

براساس گزارش کاربران در ردیت و انجمن پشتیبانی وب‌سایت اپل، کاربران آیفون ۱۶ می‌گویند صفحه‌نمایش گوشی آن‌ها تصادفی فریز می‌شود و دیگر به لمس پاسخ نمی‌دهد یا بسیار کُند عمل می‌کند. سپس گوشی خاموش و روشن می‌شود. همچنین برخی کاربران می‌گویند وقتی گوشی خود را روی حالت StandBy می‌گذارند، آیفون آن‌ها ریبوت می‌شود.

مدتی قبل نیز اپل برای حل برخی باگ‌ها و مشکل لمس نمایشگرهای آیفون ۱۶، آپدیت iOS ۱۸.۰.۱ را منتشر کرد اما ظاهراً حتی پس از نصب آن، مشکلات کاربران حل نشده است.

برخی کاربران که مدت کوتاهی پس از عرضه آیفون‌های جدید با اپل تماس گرفتند، توانستند گوشی‌های خود را تعویض کنند اما این باگ نمایشگر و فریز شدن دوباره برای آن‌ها تکرار شد. به نظر می‌رسد تقریباً همه شکایات از آیفون ۱۶ پرو یا آیفون ۱۶ پرو مکس است و مدل معمولی و پلاس این مشکلات را ندارند.

باگ‌های آیفون ۱۶ پرو

از سویی شارژ باتری آیفون‌های ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس نیز ظاهراً به‌سرعت کم می‌شود. به گفته کاربران در وب‌سایت اپل، شارژ آیفون آن‌ها حتی در مواقعی که هیچ کاری با آن نمی‌کنند، زود خالی می‌شود. یکی از کاربران می‌گوید:

    «آیفون ۱۶ پرو من که کاملاً جدید است، شب تا ۸۵ درصد شارژ می‌شود و حتی یک ساعت‌ و نیم در روز از آن استفاده نمی‌کنم و در آخر می‌بینم شارژ آن خالی شده. AOD روشن است اما بدون والپیپر؛ تقریباً همیشه هم گوشی را درحالی‌که نمایشگر آن به سمت پایین است، روی میز می‌گذارم. هیچ‌چیزی در پس‌زمینه گوشی فعال نیست و موقعیت‌یاب دائمی گوشی نیز خاموش است.»

برخی کاربران گزارش می‌دهند پس از نصب iOS ۱۸.۰.۱ متوجه تخلیه بیش‌ازحد باتری شده‌اند، درحالی‌که برخی دیگر از زمان خود iOS ۱۸ با این مشکل مواجه بوده‌اند.

تخلیه بیش‌ازحد باتری آیفون‌های جدید ممکن است به‌دلیل باگی اساسی در سیستم‌عامل باشد. اپل تاکنون واکنش خاصی به این شکایات نداشته. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه باشید، باید منتظر آپدیت‌های بعدی اپل بمانید.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.