راهکار ژاپن برای کاهش انتشار کربنِ حاصل از قطارها

خبرگزاری ایسنا شنبه 28 مهر 1403 - 12:02
وزارت ترابری ژاپن در نظر دارد از سال مالی ۲۰۲۵ که از آوریل آینده شروع می‌شود، با تغییر از گازوئیل (سوخت دیزل یا نفت‌گاز) به سوخت‌های زیستی، سیاستی را برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربنِ حاصل از قطارها وضع کند.

به گزارش ایسنا، در نشستی با مقامات و گردانندگانِ راه آهن این کشور، این وزارتخانه سیاست خود برای تغییر مرحله به مرحله از سوخت دیزلی به سوخت‌های زیستی تهیه شده از اوگلنا و روغن‌های آشپزی مصرف شده را توضیح داد.

گردانندگان بزرگ ژاپنی، قطارهایی را طراحی کرده‌اند که از سلول‌های سوختی هیدروژنی استفاده می‌کنند. اما به دلیل هزینه‌های بالا و زمان طولانی مورد نیاز برای استفاده تجاری با مشکل روبرو شده‌اند.

در مقایسه با پیل‌های سوختی هیدروژنی، سوخت‌های زیستی می‌توانند به سرعت در تمام قطارهای موجود بدون تغییرات عمده در تجهیزات، استفاده شوند.

از ماه سپتامبر، دولت ژاپن در حال اجرای آزمایش یک قطار تجاری با استفاده از سوخت‌های زیستی در خط «گانتوکو» در استان «یاماگوچی» متعلق به راه آهن غرب ژاپن بوده است.

به گزارش ان اچ کی، وزارت ترابری ژاپن قصد دارد نتایج این آزمایش را با شرکت‌های راه آهن به اشتراک بگذارد. همچنین هدف آن، مطالعه راه‌هایی برای ساده‌سازی روندِ معرفی و استفاده از سوخت‌های زیستی برای گردانندگان قطارهاست.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.