سازمان ملل: اعدام غیرنظامیان یک سیاست سیستماتیک برای اشغالگری در غزه است

خبرگزاری ایسنا شنبه 28 مهر 1403 - 12:27
گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد که اعدام غیرنظامیان یک سیاست سیستماتیک برای اشغالگری در غزه است.

به گزارش ایسنا، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در جریان همایشی در مرکز بین‌المللی عدالت ژنو خاطرنشان کرد که اعدام غیرقانونی غیرنظامیان بخشی از اقدامات سیستماتیک و گسترده برای اشغالگری است که توسط سربازان اشغالگر اسرائیلی در نوار غزه انجام می‌شود.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، آلبانیز در ادامه افزود، عملیات اعدام در حق فلسطینیان از جمله کودکان هرگز حوادث پراکنده و جداگانه نیستند بلکه یک سیاست هدفمند و سیستماتیک هستند.

هفته گذشته، گزارشگر ویژه سازمان ملل در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه تصریح کرد که نیروهای رژیم اشغالگر در حال ارتکاب یک کشتار دیگر در این باریکه هستند.

آلبانیز همچنین گفت، فلسطینیان در جبالیا با قساوت و سادیسم توسط سلاح‌ها و حمایت کشورهای غربی کشته می‌شوند.

پیشتر آلبانیز به همراه حدود ۴۰ کارشناس حقوق بشری سازمان ملل از تمامی کشورهای جهان خواستند تا فشارهای سیاسی بیشتری برای خاتمه بخشیدن به اشغالگری غیرقانونی، تبعیض نژادی و سرکوب و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعمال کنند.

این کارشناسان همچنین عدم اتخاذ اقدامی از سوی کشورهای جهان پس از سپری شدن بیش از ۵۰ روز از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر غیرقانونی بودن اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کردند که اگر اقدامی اتخاذ نگردد، کل ساختار حقوق بین‌الملل و حاکمیت قانون در مسائل جهانی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

از زمان آغاز حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه غزه که بیش از یک سال از آن می‌گذرد، تاکنون بیش از ۴۲ هزار فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این حملات همچنین ده‌ها هزار مجروح بر جای گذاشته و موجب آوارگی ۱.۲ میلیون نفر از مردم غزه شده است که اکنون در وضعیت بد انسانی به سر می‌برند و نیازمند فوری کمک‌های بشردوستانه هستند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.