عراقچی: منطقه به بشکه باروت تبدیل شده است

خبرگزاری ایسنا شنبه 28 مهر 1403 - 12:46
وزیر خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود هشدار داد «منطقه ما به بشکه باروت تبدیل شده است و انفجار آن می‌تواند صلح و امنیت در منطقه و کل جهان را در  معرض خطر قرار دهد».

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه و پس از برگزاری نشست دوجانبه در استانبول، در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

عراقچی با اشاره به برگزاری نشست گروه ۳+۳ در استانبول ترکیه درباره موضوع قفقاز گفت: ما در این نشست اداره جمعی خود را برای توسعه اقتصادی و تحکیم صلح و ثبات در منطقه اعلام کردیم.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: ما هیچ‌گونه حد و مرزی برای توسعه روابط با ترکیه قائل نیستیم و بر گسترش روابط تاکید داریم.

او با بیان اینکه در دیدار همتای ترکیه‌ای خود، درباره مسائل منطقه بحث و رایزنی کرده است، گفت: رویکرد رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ در منطقه مورد قبول ما نیست و همه کشورها از جمله کشورهای اسلامی باید از ابزارهای اقتصادی و سیاسی خود برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

عراقچی با هشدار درباره اینکه «منطقه ما به بشکه باروت تبدیل شده است و انفجار آن می‌تواند صلح و امنیت در منطقه و کل جهان را در  معرض خطر قرار دهد»، گفت: احتمال بروز جنگ در منطقه احتمال جدی است و هیچ‌کس در  منطقه به جز رژیم صهیونیستی از این وضعیت سود نمی‌برد.

در حال تکمیل...

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.