دسترسی بزرگراه شهید سلیمانی به شرق بزرگراه یاسینی به بهره برداری رسید

صدا و سیما شنبه 28 مهر 1403 - 13:12

دسترسی بزرگراه شهید سلیمانی به شرق بزرگراه یاسینی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در افتتاحیه دسترسی بزرگراه شهید سلیمانی به غرب بزرگراه یاسینی که همزمان با آیین صدو چهل و هفتمین پویش امید و افتخار، برگزار شد، گفت: پل بزرگراه شهید سلیمانی به شرق بزرگراه شهید یاسینی در اواخر دهه ۸۰ احداث شد، اما مسیر دسترسی به غرب بزرگراه شهید یاسینی به علت وجود معارض ملکی متوقف و از دستور کار خارج شده بود. 

وی در افزود:  مسیر دسترسی مذکور از کنارگذر پل بزرگراه شهید سلیمانی (بعد از تقاطع خیابان دماوند) در تراز مثبت یک آغاز شده و به غرب بزرگراه شهید یاسینی در سطح صفر منتهی می‌شود. این معبر با طول ۳۵۰ متر و عرض ۶ متر با یک خط عبوری و یک مسیر پیاده‌رو به روش دیوار بتن مسلح اجرا شده است.

او گفت: اجرای ۹۵۰ متر طول شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی و احداث ۱۵۵ مترطول دیوارسازی از سایر بخش‌های این طرح به شمار می‌آید.

آقای صداقتی افزود: ارتقای دسترسی‌های محلی در محدوده منطقه ۱۳ و کاهش ترافیک بلوار شاهد و خیابان دماوند در محدوده سه راه تهرانپارس از اثرات اجرای این طرح است.

در ادامه آقای صداقتی به شناسایی ۹۸ تقاطع در تهران اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۲ تقاطع امروز افتتاح می‌شود و تا پایان سال این عدد به ۵۰ تقاطع می‌رسد.

 وی با تاکید بر اینکه ۷۳۰ کیلومتر فاصله در اثر تکمیل ۹۸تقاطع از مسیر شهروندان کوتاه میشود گفت: احداث تقاطع‌ها اهمیت زیادی در کاهش مصرف سوخت و وقت شهروندان دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.