نگاهی به ورزش استان تهران

صدا و سیما شنبه 28 مهر 1403 - 13:27

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ورزش پایتخت بیش از ۷۰۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد، یعنی آنهایی که به طور حرفه‌ای فعالیت کرده و کارت بیمه ورزشی دارند. این تعداد ورزشکار، مردم عادی هستند که ورزش می‌کنند و به امکانات ورزشی هم نیاز دارند.

طبق آمار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، در ۲ سال گذشته با راه اندازی اماکن خصوصی و دولتی، سرانه ورزشی استان ۳۸ درصد افزایش یافته، اما هنوز هم ورزش کردن در تهران گران است.

از ابتدای امسال ۱۸ پروژه عمرانی و ۱۴ خانه ورزش روستایی در سطح استان بخصوص در مناطق کم برخوردار راه اندازی و تجهیز شده است. با این حال استقلال و پرسپولیس باشگاه‌های نامدار پایتخت نشین برای میزبانی مسابقاتشان مشکلات زیادی دارند، چون ورزشگاه آزادی فعلا آماده نیست.

با گذشت ۷ هفته از لیگ برتر و مسابقات آسیایی، استقلال فقط یک میزبانی داشته و پرسپولیس هم ۲ بار میزبان بوده است.

حالا با توجه به جمعیت، تعداد ورزشکاران و میزبانی‌های زیاد تهران در برگزاری مسابقات داخلی و خارجی و اردو‌های تمرینی به نظر می‌رسد، افزایش مکان‌ها و سرانه ورزش همچنان نیاز اصلی پایتخت نشین‌ها باشد که باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.