جریمه ۳۸ میلیاردی قاچاق سوخت در پوشش بار

خبرگزاری مهر شنبه 28 مهر 1403 - 13:28
سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قم از جریمه ۳۸ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا حدادپور سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قم گفت: پرونده قاچاق ۲۵ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت‌گاز یارانه‌ای به ارزش ۶ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال در شعبه سوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت قاچاق، متخلف ردیف اول را به پرداخت ۱۸ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال جزای نقدی معادل سه برابر ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.

حدادپور گفت: شعبه با توجه به اینکه ارزش سوخت کشف شده کمتر از ارزش خودروی حامل سوخت قاچاق است، ۶ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال به جریمه اضافه و متخلف را در مجموع به پرداخت ۲۵ میلیارد و ۳۰۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه همچنین متخلف ردیف دوم را به پرداخت ۱۲ میلیارد و ۶۵۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت قاچاق محکوم کرد.

حدادپور گرفت: شعبه در مجموع متخلفان این پرونده را به پرداخت ۳۷ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قم افزود: مأموران نیروی انتظامی در بازرسی خودروهای عبوری در محور مواصلاتی اراک به قم از یک دستگاه خودروی کامیون این محموله سوخت گازوئیل را که به صورت ماهرانه در زیر بارِ کاه جا ساز شده بود، کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.