متروسواری از فرهنگسرا تا صادقیه

همشهری آنلاین شنبه 28 مهر 1403 - 13:41
وقتی برای رسیدن به یک مقصد گردشگری مترو را انتخاب می‌کنیم، در کمترین زمان ممکن و به دور از گرما و سرما به مقصد می‌رسیم و دیگر نگران پیدا کردن جای پارک نیستیم.

همشهری آنلاین-مژگان مهرابی: خط ۲مترو از ایستگاه فرهنگسرا واقع در شرق تهران شروع و به ایستگاه صادقیه در غرب تهران ختم می‌شود. این خط ۲۲ایستگاه و در بعضی ایستگاه‌ها با خطوط دیگر تقاطع دارد. برخی از مهم‌ترین اماکن گردشگری و تفریحی را که با پیاده‌شدن در ایستگاه‌های این خط به آنها دسترسی راحت دارید، معرفی کرده‌ایم.

بهارستان

معرفی: ایســتگاه متروی بهارســتان، در نزدیکی ساختمان مجلس شــورای اسلامی تهران واقع شــده و در اسفندماه ســال ۱۳۸۲به بهره برداری رسیده است.

نشانی: ضلع شمالی میدان بهارستان

آسانسور/ پله برقی: دارد

موزه گردی در بهارستان

ایستگاه بهارستان موقعیت جغرافیایی ویژهای دارد. در نزدیکی آن علاوه بر بیمارستان شهید معیری، بازار بزرگ بهارســتان و چند موزه قرار گرفته است؛ موزه نگارستان، موزه هنرهای ملی و موسیقی صبا. اگر قصد رفتن به این موزه ها را داریــد با چند دقیقه پیادهروی از این ایستگاه به مقصد میرســید. بد نیست بدانید چند قدم پایینتر از ایســتگاه مترو، درســت ابتدای خیابان مصطفی خمینی، بازار چمدان و کیف فروشی با قیمتهای مناسب قرار گرفته است.

متروسواری از فرهنگسرا تا صادقیه

دانشگاه امام علی(ع)

معرفی: این ایســتگاه ســال ۱۳۷۸در نزدیکی دانشگاه افســری امام علی(ع) راه اندازی شده است.

نشانی: خیابان امام خمینی بعد از خیابان ولیعصر(عج)

آسانسور/ پله برقی: دارد

پیاده تا کاخ مرمر

در نزدیکی ایستگاه دانشگاه امام علی(ع)، کاخ مرمر و مقبره شهدای آجا قرار دارد که مزار چند شهید گمنام در آن واقع شده اســت. قدمت بنای کاخ مرمر که با نام موزه هنر ایران شناخته میشــود، به دوره پهلوی اول می رســد. این کاخ بهواســطه معماری منحصربهفرد خود، با مسجد شیخ لطفاهلل اصفهان مقایسه میشود. به فاصله ۵۰ قدم از ایستگاه متروی دانشگاه امام علی(ع)، پاساژ المپیک واقع شده که در آن تعداد زیادی فروشگاه لوازم ورزشی قرار دارد.

متروسواری از فرهنگسرا تا صادقیه

جانبازان

معرفی: این ایســتگاه که قبـلا با نام ایســتگاه گلبرگ شناخته می شــد، در سال ۱۳۸۵به بهره برداری رسیده است.

نشانی: خیابان شهید مدنی، خیابان جانبازان

آسانسور/ پله برقی: دارد

تماشای ایران کوچک

دیدن جاذبه های گردشگری ایران در مقیاسی کوچک میتواند برای خیلی ها جذاب باشد. فرصت دیدن ایران مینیاتوری در باغ موزه مینیاتور برای شما مهیاست. برای رسیدن به این باغ موزه کافی است که از ایستگاه جانبازان خارج شــوید، از خیابان مدنی بهسمت خیابان گلبرگ (جنوب خیابان مدنی) بروید و بعد خیابان گلبرگ را بهسمت غرب طی کنید تــا به موزه مینیاتور برســید. طول این مسیر حدود ۶۰۰ متر است.

متروسواری از فرهنگسرا تا صادقیه

میدان حر

معرفی: این ایستگاه سال ۱۳۷۸راه اندازی شده و در معرفی معرفی معرفی فاصله ۶۰۰ متری از میدان حر قرار دارد.

نشانی: میدان حر، خیابان کمالی، خیابان دانشگاه جنگ

آسانسور/ پله برقی: دارد

از خانه تیمورتاش تا شهر فرش

یکی از جاذبه های نزدیک به ایستگاه متروی میدان حر، خانه تیمورتاش است که با کمی پیاده روی، میتوانید خودتان را به این خانه تاریخی برسانید؛ جایی که آن را با عنوان موزه دانشگاه جنگ هم می شناسند. خانه تیمورتاش، از نظــر معماری و آثاری کــه به نمایش گذاشته اســت، برای بســیاری از گردشگران جذاب است. شهر فرش هم در ضلع جنوبی میدان حر واقع شده و روزانه شــهروندان زیادی برای خرید یا تماشای فرش به آنجا میروند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.