آزادی ۱۷ زندانی ایرانی از زندان‌های گرجستان

افکار نیوز شنبه 28 مهر 1403 - 13:42
۱۷ هموطن محبوس در زندان‌های گرجستان در راستای توسعه همکاری‌های حقوقی و قضائی میان ایران و گرجستان برای گذران ادامه دوران محکومیت به کشور منتقل شدند.

به نقل از روابط‌عمومی وزارت دادگستری، عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری اظهار داشت: در راستای توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گرجستان ، ۱۷ ایرانی محبوس در زندان‌های گرجستان برای گذران ادامه دوران محکومیت خود به کشورمان منتقل شدند.

رئیس کمیته انتقال محکومین با اشاره به قوانین سخت‌گیرانه کشورها در مبارزه با مواد مخدر و قرص‌های ممنوعه، از هم‌وطنان خواست ضمن کسب اطلاعات از قوانین و حقوق داخلی کشور مقصد، از حمل هرگونه بسته‌های امانتی برای سایرین و همچنین همراه‌داشتن قرص‌ها و داروهای ممنوعه نظیر مسکن‌های کدئین‌دار، آرام‌بخش‌ها و انواع شربت‌ها خودداری کرده و موارد مشکوک را به نیروهای امنیتی مستقر در مرز اطلاع دهند.

جلالیان افزود: در حال حاضر هنوز با کشور گرجستان موافقت‌نامه انتقال محکومین به امضا نرسیده و انتقال این افراد با موافقت رییس قوه قضاییه و در چارچوب اقدامات انسان‌دوستانه صورت پذیرفته است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.