«خانه بهشتیان»؛ از جاذبه های گردشگری اصفهان + عکس

رکنا شنبه 28 مهر 1403 - 13:48
رکنا: خانه بهشتیان، یکی از بناهای تاریخی اصفهان که به عباس بهشتیان، اصفهان‌شناس برجسته، تعلق داشت، با هدف ایجاد فضایی فرهنگی و هنری ساخته شد. در ادامه با جزئیات ساخت این خانه آشنا می شوید.
«خانه بهشتیان»؛ از جاذبه های گردشگری اصفهان + عکس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، خانه بهشتیان در اصفهان یکی از بناهای تاریخی است که متعلق به عباس بهشتیان، یکی از اصفهان‌شناسان برجسته، بوده است. این خانه با هدف ایجاد یک فضای سکونتی و فرهنگی خاص برای خانواده بهشتیان ساخته شده بود. معماری این خانه تلفیقی از سبک‌های سنتی اصفهان و عناصر معماری ایرانی است که نشان‌دهنده ذوق و علاقه بهشتیان به حفظ و احیای فرهنگ و هنر این شهر بوده است.

خانه بهشتیان 2

عباس بهشتیان، که به اصفهان و تاریخ آن علاقه ویژه‌ای داشت، این خانه را با نگاهی فرهنگی ساخت تا علاوه بر اقامت، فضایی برای گردهمایی‌های فرهنگی و هنری فراهم کند. این خانه به نوعی نماد عشق او به تاریخ و فرهنگ اصفهان است.

امروزه خانه بهشتیان به عنوان یک مکان فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بنا به دلیل اهمیت تاریخی و معماری‌اش، گاهی برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری، نشست‌های فرهنگی، و برنامه‌های مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش مهمی در حفظ و معرفی میراث فرهنگی اصفهان ایفا می‌کند.

خانه بهشتیان همچنان یکی از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی در اصفهان به شمار می‌رود و توجه علاقه‌مندان به معماری و تاریخ این شهر را به خود جلب می‌کند.

خانه بهشتیان3

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.