همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در پیچ و خم دولت و مجلس ! / بدهی 230 همتی دولت به تامین اجتماعی !

رکنا شنبه 28 مهر 1403 - 14:13
رکنا:علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران گفت:وزیر کار از کانون های عالی خواست تا طرح دو وفوریتی همسان سازی بازنشستگان را به مجلس ارائه کنند.
 همسان سازی حقوق بازنشستگان  تامین اجتماعی در پیچ و خم دولت و مجلس ! /  بدهی 230 همتی دولت به تامین اجتماعی !

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران درباره اصلاح لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت:در نشستی که  با اعضای کانون شورای عالی بازنشستگان با وزیر کار داشتیم ،تاکید داشتند لایحه  جدید متناسب سازی حقوق بازنشستگان که در دولت  قبلی به  مجلس رفت نتیجه ای نگرفت ؛ دوباره در قالب دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

علی دهقان کیا بازنشستگان تهران

دهقان کیا در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز لایحه دو فوریتی همسان سازی حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است. باید دولت هرچه سریعتر این لایحه رابه مجلس ارائه کند و تصویب شود و منابع پرداخت آن تامین شود این مصوبه خلاف برنامه هفتم توسعه نیست و تصویب آن می تواند بخش زیادی از مشکلات این قشر را کاهش دهد.

او با این توضیح افزود: در این لایحه بهبود شرایط حداقل بگیران مورد توجه است، مبالغی در راستای همسان سازی حقوق این قشر با رشد تورم در نظر گرفته شده که تا کنون فقط سه ماه پرداخت شده و در چهار ماه  اخیر مبلغی به حساب بازنشستگان واریز نشده است.

 همچنین  درباره همسان سازی سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما علاقه داریم که همسان سازی حداقل بگیران و سایر سطوح با هم صورت بگیرد تا شیرینی تصویب هر دو لایحه به کام بازنشستگان بنشیند.

او درباره توجه دولت ها به قانون گفت:تا مادامی که دولت ها به قوانین توجه نکنند مشکلات بازنشسته ها حل نمی شود بی توجهی به قوانین 54 ، 96 و 111 بازنشستگان باعث شده تا عقب افتادگی های در این زمینه  ایجاد شود .اگر این قوانین اجرا می شد در مسیر اجرای آن  اگر مشکلاتی هم بود  بروز می کرد و برطرف می شد ، این قوانین برریل اجرایی نرفت و دیگر انتظاری از آن نداریم.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران  می گوید: عدم تامین معیشت بازنشستگان یکی از آثار مهم عدم اجرای قوانین است، که این روزها با رشد تورم فاصله زیادی گرفته و رفع این فاصله هزینه زیادی روی دست دولتها می گذارد.

دهقان کیا با تاکید بر سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در تاریخ 21/1/1401  به سران سه قوه اعلام کرد هیچ طرحی و لایحه ای که بودجه آن مشخص نشده قابل اجرا نیست. اما الان 26 قانون در خصوص بازنشستگان اجرا می شود که منابع آن در دولت تامین نشده است.

او با اشاره به عدم توجه به منابع مالی اجرای قوانین گفت:همین قوانینی که بدون پشتوانه مالی اجرا شده اند به مبلغ  25 همت  برای دولت بدهی ایجاد کردند که توان پرداخت آن را ندارد.

دهقان کیا تشریح کرد:دولت ادعا می کندکه  130 همت  از بدهی هایش را پرداخت کرده و 230 همت انباشت بدهی ایجاد شده است.براساس بند 4 سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری که می فرمایند دولت از ایجاد بدهی و انباشت آن خودداری کند،خواهش میکنم دولت اجرای قوانین بالا دستی را در دستور کار قرار دهد.

او با اشاره به  وعده های دولت در پرداخت بدهی هایش ادامه داد: قرار بوده دولت 8 همت نقد و 30 همت به  صورت اوراق مشارکت برای متناسب سازی به سازمان تامین اجتماعی از بدهی هایی که به این سازمان دارد بپرازد اما تاکنون  محقق نشده و مبلغی نپرداخته است.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.