پیشنهاد بررسی ۳ ماه یک بار حقوق کارگران در دستور کار دولت

افکار نیوز شنبه 28 مهر 1403 - 14:17
با توجه به افزایش قیمت‌ها، نیاز است که حقوق کارگران نه تنها سالی دو بار، بلکه هر سه یا چهار ماه یکبار متناسب با نیازهای واقعی خانواده‌ها به‌روز شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در مورد پیشنهادات تغییر مدل تعیین حقوق کارگران اظهار کرد: سال گذشته، دولت وعده داده بود لایحه اصلاحی برای تعیین حقوق کارگران را به مجلس ارائه دهد، اما با تغییر دولت، این موضوع به حاشیه رفته و دیگر پیگیری نشده است.

این لایحه باید به‌گونه‌ای تهیه شود که همه جوانب و تأثیرات تصمیمات را در نظر بگیرد. هدف اصلی این است که سبد معیشت مردم، از جمله هزینه‌های زندگی، پوشاک، مسکن و نیازهای ضروری، به‌خوبی تأمین شود. این اقدام به کنترل تورم و حفظ قدرت خرید مردم کمک می‌کند و تنها به افزایش اعداد و ارقام نمی‌پردازد.

حاجی دلیگانی در ادامه به ضرورت بررسی حقوق کارگران هر سه ماه یکبار اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، نیاز است که حقوق کارگران نه تنها سالی دو بار، بلکه هر سه یا چهار ماه یکبار متناسب با نیازهای واقعی خانواده‌ها به‌روز شود. البته این اصلاحات باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که شرایط دولت نیز در نظر گرفته شود.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.