احتمال انتقال جام جهانی ۲۰۳۰ از اسپانیا به عربستان

خبرگزاری مهر شنبه 28 مهر 1403 - 15:01
مشکلات موجود در فدراسیون فوتبال اسپانیا ممکن است میزبانی این کشور از جام جهانی ۲۰۳۰ را با چالش مواجه کند و حتی این میزبانی از اسپانیا به عربستان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً شایعاتی در رسانه های اسپانیایی و عربستانی درباره احتمال تغییر میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ از اسپانیا به عربستان سعودی به گوش می‌رسد.

وضعیت ناپایدار فدراسیون فوتبال اسپانیا به ویژه پس از اتهامات فساد علیه رئیس این فدراسیون و بی‌ثباتی مدیریتی، نگرانی‌هایی را در مورد توانایی این کشور برای میزبانی از یک رویداد در سطح جام جهانی به وجود آورده است. برخی بازیکنان لیگ اسپانیا، از جمله وینسیوس جونیور، نیز از تجربیات نژادپرستی در زمین‌های فوتبال در لالیگا شکایت کرده‌اند و این موضوع فشار بیشتری بر فدراسیون فوتبال اسپانیا وارد کرده است.

سایت عربی «الیوم» در گزاشی به این مساله اشاره کرد و نوشت: فیفا قرار است در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۴ جلسه‌ای فوق العاده برگزار کند که در آن میزبانی عربستان برای جام جهانی ۲۰۳۴ و همچنین احتمال تغییر میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ از اسپانیا به عربستان مورد بررسی قرار بگیرد. در این جلسه، مباحثات درباره وضعیت یکی از اتحادیه‌های عضو، تصمیم‌گیری در مورد عضویت و بررسی بودجه‌های مالی نیز مطرح خواهد شد. این جلسه می‌تواند سرنوشت میزبانی اسپانیا را به شدت تحت تأثیر قرار دهد و در صورت ادامه ناپایداری‌های مدیریتی، احتمال انتقال میزبانی به عربستان سعودی قوت بیشتری بگیرد.

عربستان سعودی به تازگی درخواست رسمی خود برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ را ارائه کرده و پنج شهر (ریاض، جده، خبر، ابها و نیوم) را به عنوان شهرهای میزبان معرفی کرده است. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، از عربستان به عنوان کشوری با ظرفیت‌های منحصر به فرد یاد کرده است، اما چالش‌های حقوق بشری و اجتماعی نیز می‌تواند بر این تصمیم‌گیری‌ها تأثیر بگذارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.