ویزای ازبکستان برای شهروندان ایران لغو می‌شود؟

فرارو شنبه 28 مهر 1403 - 15:31

سفیر ازبکستان در ایران درباره اقدام متقابل این کشور برای لغو کامل ویزا برای شهروندان ایرانی توضیحاتی داد و گفت: ویزای ازبکستان برای شهروندان ایران الکترونیکی صادر می‌شود. 

به گزارش ایسنا، فریدالدین نصریوف در پاسخ به پرسش درباره اقدام این کشور برای لغو ویزا با توجه به آنکه روادید ایران از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ یکطرفه برای شهروندان ازبکستان لغو شده است و مذاکراتی تا کنون بین مقامات دو کشور برای لغو کامل روادید بین دو کشور انجام شده است، اظهار کرد: روی این موضوع کار می‌شود اما اکنون ویزای الکترونیکی برقرار است که یکی دو روزه صادر می‌شود. 

سفیر ازبکستان در ایران که به بهانه حضور در نمایشگاه گردشگری آذربایجان شرقی و سالگرد ثبت جهانی کندوان به تبریز سفر کرده بود، گفت: ارتباط ما با ایران در حوزه گردشگری در حال توسعه است. در حال حاضر دو پرواز مستقیم از تهران به تاشکند وجود دارد. 

او با اشاره سرعت عمل در صدور ویزای الکترونیک برای تجار ایرانی افزود: حجم تجارت میان دو کشور به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده و برنامه‌هایی برای افزایش این رقم به یک میلیارد دلار در دست اجرا است. 

نصریوف گفت: ازبکستان آماده میزبانی از گردشگران ایرانی بوده و این کشور فرصت‌های زیادی برای بهره‌مندی از گردشگری و فرهنگ دارد. ما به دنبال گسترش ارتباطات گردشگری بین ایران و ازبکستان، امیدواریم به یاری روابط فرهنگی و اقتصادی، مردم دو کشور، بیش از پیش با ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی یکدیگر آشنا شوند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.