برگزاری دومین همایش رسالات الله در مالزی

صدا و سیما شنبه 28 مهر 1403 - 16:17

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کوالالامپور، دومین همایش بین المللی رسالات الله با حضور هیات بلندپایه ایران در مالزی به منظور تسهیل، تقویت و توسعه همکاری‌های قرآنی دو کشور برگزار شد.
اساتید دانشگاه، علماء، کارشناسان و پژوهشگران علوم قرآنی ایران و مالزی در این همایش به ارائه مقالاتی جامع و کاربردی درباره جایگاه انسان در قرآن به سه زبان انگلیسی، عربی و مالائی پرداختند.
وجود نیرو‌های توانمند در حوزه‌های حفظ، قرائت و آموزش قرآن کریم و همچنین تولید محتوی و آثار شاخص قرآنی در رشته‌های هنری، ادبی و پژوهشی موجب شد؛ طرف مالزیایی با دعوت از هیات عالی رتبه قرآنی ایران، خواستار شناسایی ظرفیت‌ها و شبکه سازی قرآنی برای توسعه همکاری‌های دو کشور در این زمینه شود.
تدوین نسخه کاربردی نقش انسان معاصر در دنیای امروز از دیدگاه وحی، همراه با صدور بیانیه‌ای شش ماده‌ای، مهمترین دستاورد برگزاری دومین همایش بین المللی رسالات الله در مالزی بود.
هیات بلند پایه قرآنی ایران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نیشابوری، رئیس مرکز بین المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران به منظور تقویت دیپلماسی قرآنی، مورد استقبال گرم طرف مالزیایی قرار گرفته است......

اظهارات: 
۱) عبدالغنی شمس الدین - رئیس مجمع العلمای جنوب شرق آسیا
۲) حجت الاسلام و المسلمین حسینی نیشابوری - رئیس مرکز بین المللی قرآن و تبلیغ فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران
۳) عبدالهادی فقهی زاده - مدیر گروه قرآن و حدیث دانشکده الهیات دانشگاه تهران
۴) حجت الاسلام و المسلمین رضایی اصفهانی - عضو هیات علمی و مسئول مجتمع عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی
۵) حبیب رضا ارزانی - رایزن فرهنگی ایران در مالزی

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.