مقیمی: توسعه همکاری‌های صنعتی با آفریقا با جدیت دنبال می‌شود

صدا و سیما شنبه 28 مهر 1403 - 16:22
مقیمی: توسعه همکاری‌های صنعتی با آفریقا با جدیت دنبال می‌شود
به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما از وزارت صمت؛ آقای فرشاد مقیمی در پنجمین نشست مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا با اشاره به اینکه توسعه همکاری‌های صنعتی با قاره آفریقا جزو برنامه‌های اصلی وزارت صمت به‌شمار می‌رود، افزود: با توجه به نیاز صنایع تانزانیا به زیرساخت‌های صنعتی، همکاری در این حوزه‌ها با بخش دولتی و خصوصی این کشور ضروری است.
 
وی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، بخش عمده نیاز‌های صنعتی تانزانیا مربوط به زیر ساخت‌های حمل ونقل، انرژی، مواد اولیه و ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی و صنایع دارویی است.
 
رئیس هیئت عامل ایدرو همچنین گفت: قرار است در زمان برگزاری کمیسیون، تفاهم‌نامه‌ای در حوزه توسعه مبادلات تجاری و صنعتی امضا شود.
 
گفتنی است، پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در دارالسلام پایتخت تانزانیا آغاز به‌کار کرد و تا ۲۹ مهر ادامه دارد؛ در زمان برگزاری این کمیسیون، قرار است ۱۱ سند در حوزه‌های مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی امضا شود.
 
تانزانیا دروازه ورود کالا‌های ایرانی به شرق آفریقاست و جزو نخستین کشور‌های این قاره بوده که آمادگی خود را برای پذیرش شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی اعلام کرده است.
 
تانزانیا کشوری با جمعیتی حدود ۶۰ میلیون نفری در کرانه شرقی آفریقا واقع است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.