رئیس بارسلونا در رای‌گیری مهم پیروز شد

خبرورزشی شنبه 28 مهر 1403 - 16:29
خوان لاپورتا بر مخالفانش پیروز شد و موافقت اعضای رسمی باشگاه برای گزارش مالی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ را دریافت کرد.

به گزارش خبرورزشی، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، در برابر تلاش‌های مخالفانش پیروز شد و تأیید اعضای باشگاه را برای گزارش مالی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به دست آورد.

در این رأی‌گیری، ۷۱.۴ درصد از اعضا با عملکرد مالی موافقت کردند، که معادل ۴۵۲ رأی مثبت بود، در حالی که ۱۵۶ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع داده شد. این موفقیت برای لاپورتا یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود، زیرا این بخش از مجمع، چالشی جدی برای او به شمار می‌رفت. او به خوبی توانست روند را هدایت کند و علی‌رغم تلاش مخالفان که از اعضا درخواست کرده بودند حساب‌های مالی را رد کنند، موفق شد رضایت اکثریت را کسب کند.

یکی از نقاط اصلی اختلافات، ضررهای مالی ناشی از عدم پرداخت‌های شرکت لیبرو بود. همچنین، حسابرس باشگاه در مورد احتمال کاهش ارزش شرکت بارسا ویژن هشدار داده بود، اما باشگاه با این تحلیل موافق نبود.

طبق توضیحات فران اولیوه، خزانه‌دار باشگاه، دلیل نمایش ضرر در ترازنامه ناشی از عدم پرداخت‌های شرکت‌های شریک در پروژه فروش ۴۹ درصد از سهام بارسا ویژن بود. او اشاره کرد که چندین شرکت در پرداخت تعهدات مالی خود تأخیر داشتند، باشگاه می‌توانست این عدم پرداخت‌ها را به تعویق بیندازد و آنها به عنوان ضرر محسوب نمی‌شدند، اما بارسا در عوض پذیرفت که این پرداخت‌ها انجام نخواهند شد و به دنبال سرمایه‌گذاران دیگری رفت که بخشی از عدم پرداخت‌های لیبرو و نیپا وستژیا را تأمین کردند.

اولیوه در این خصوص اظهار داشت: «ما تصمیم گرفتیم که دیگر پرداخت‌ها را معوق نکنیم و به پیش برویم. در حالی که حسابرس از کاهش ارزش صحبت کرده، باشگاه همچنان معتقد است که این شرکت ارزش خود را حفظ کرده است، چرا که اخیراً از شرکت آرمارتک پولی دریافت کردیم که ارزش بارسا ویژن را ۴۰۸ میلیون یورو ارزیابی کرده است.»

بیشتر بخوانید: بمب بزرگ بارسلونا؛ هالند در نوکمپ رونمایی می‌شود؟

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.