تنها ایستگاه هواشناسی مرکز پایتخت در خطر پیامدهای «بلندمرتبه سازی»

خبرگزاری ایسنا شنبه 28 مهر 1403 - 16:29
مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: ایستگاه هواشناسی ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان تنها ایستگاه هواشناسی در منطقه مرکزی شهر با سابقه ۶۰ سال فعالیت، در خطر پیامدهای بلندمرتبه سازی است که منجر به بروز خطا در ثبت پارامترهای جَوی و پیش‌بینی‌ها در پایتخت می‌شود.

به گزارش ایسنا مازیار غلامی در دیدار ناصر امانی - عضو شورای اسلامی شهر تهران - اظهارکرد: یکی از وظایف ذاتی سازمان هواشناسی کشور و ادارات کل هواشناسی استان‌ها اندازه‌گیری کمیت‌های هواشناسی و پایش جو به کمک ایستگاه‌های هواشناسی است.

وی افزود: این ایستگاه‌ها با ثبت پارامترهای جوی، داده‌ها و اطلاعاتی تولید می‌کنند که از آن‌ها برای صدور پیش‌بینی و هشدارهای هواشناسی با هدف حفاظت از جان و مال مردم از خطر مخاطرات جوی استفاده می شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران ادامه داد: ایستگاه هواشناسی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تنها ایستگاه هواشناسی در منطقه مرکزی شهر تهران با پشتوانه بالغ بر ۶۰ سال آمار هواشناسی است که بعد از ایستگاه مهرآباد قدیمی‌ترین ایستگاه هواشناسی تهران است.

غلامی بلند مرتبه سازی در اطراف ایستگاه هواشناسی ژئوفیزیک و عدم رعایت حریم ایستگاه را منجر به خطا در تولید داده‌های حاکمیتی کشور دانست که می‌تواند منجر به خطا در پیش‌بینی و هشدارهای هواشناسی در پایتخت شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان تهران، ناصر امانی - عضو شورای اسلامی شهر تهران - نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت اندازه‌گیری‌های هواشناسی، از ساخت و سازهای این چنینی به وسیله دانشگاه تهران اظهار تاسف کرد و گفت: این اقدامات دور از شان ارزشمند دانشگاه تهران است.

وی قول مساعد برای پیگیری موضوع از طریق شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران را داد.

بیشتر بخوانید:

گودبرداری در حریم تنها ایستگاه هواشناسی مرکز تهران

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.